شناسهٔ خبر: 178130 - سرویس استان‌ها

کاهش ۴۲ درصدی تعرضات اراضی دولتی در استان اصفهان

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان تعداد وقوع تعرض به اراضی ملی و دولتی در محدوده حریم شهرهای استان اصفهان که منجر به رفع تصرف فوری شده، در شش ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان اصفهان اظهار کرد: در ۶ ماهه ابتدای امسال، ۲۵ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در محدوده حریم شهرهای این استان با هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی رفع تصرف فوری شدند که مساحت این اراضی ۱۰.۷ هکتار است.

وی افزود: این در حالی است که در نیمه نخست پارسال، ۴۳ فقره تعرض به اراضی ملی استان اصفهان واقع و رفع تصرف فوری شده که وسعت اراضی تصرف شده، ۱۵۳ هکتار بوده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان اصفهان بیان کرد: بر این اساس در ۶ ماهه ابتدای امسال، تعداد وقوع تعرض به اراضی ملی و دولتی در محدوده حریم شهرهای استان اصفهان که منجر به رفع تصرف فوری شده، در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: از نظر وسعت نیز شاهد کاهش ۹۳ درصدی اراضی تصرفی ملی و دولتی شهرهای این استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال هستیم.

به گفته سرهنگ باقری، این یگان رتبه نخست کشور را در حفاظت و حراست از اراضی کسب کرده است.

وی عنوان کرد: یگان حفاظت از اراضی استان اصفهان هم اکنون حفاظت و حراست ۱۷۲هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی در حریم و محدوده ۱۰۵ شهر را برعهده دارد.