شناسهٔ خبر: 178141 - سرویس استان‌ها

بهره برداری پروژه بهسازی محور خورموج – لاور شرقی

افتتاح خورموج - لاور شرقی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از افتتاح و بهره برداری پروژه بهسازی محور خورموج - لاور شرقی به طول ۴ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، سید محمود دستغیبی، مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر، در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه بهسازی محور خورموج - لاور شرقی اظهار کرد: این پروژه به طول ۴ کیلومتر با حضور نماینده مردم شریف دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، معاونین استاندار، فرماندار دشتی، امام جمعه خورموج، اعضای شورای اسلامی شهر خورموج و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان افتتاح شد.

دستغیبی افزود: بهسازی محور خورموج - لاور شرقی با هدف اصلاح هندسی مسیر قدیم، ایمن‌سازی محور و کاهش حوادث جاده‌ای و همچنین ارتقای ایمنی و تسهیل در تردد ماشین‌آلات کارخانه سیمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریالی این طرح، تصریح کرد: این پروژه در راستای تردد ایمن و روان با رویکرد کاهش تصادفات و تسهیل در تردد جاده‌ای اجرا شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: با افتتاح این محور، ایمنی تردد وسایل نقلیه در این مسیر ارتقا می‌یابد.

دستغیبی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این محور به طول ۴ کیلومتر و عرض ۱۱ متر شامل عملیات خاکبرداری به میزان ۳۸۰۰۰ مترمکعب، خاک‌ریزی ۱۹۰۰۰ مترمکعب و روسازی ۱۸۰۰۰ مترمکعب بوده و دارای ۲۳ دستگاه ابنیه فنی است.

وی تأکید کرد: با توجه به نقش این طرح در بهبود ایمنی تردد مردم منطقه، تلاش شده است با استفاده از توان عملیاتی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، در کمترین زمان ممکن این پروژه به بهره‌برداری برسد که خوشبختانه این مهم محقق شده است.