شناسهٔ خبر: 178146 - سرویس استان‌ها

۲۵۰ تن قیر رایگان به شهرداری شهر هفشجان تخصیص داده شد

آسفالت مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری از تخصیص ۲۵۰ تن قیر رایگان به ارزش ۲۲ میلیارد ریال به شهرداری شهر هفشجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، خدایار باقری، مدیرکل راه و شهرسازی استان، با اشاره به شناسایی حدود ۹۰ هکتار از مساحت شهر هفشجان به عنوان بافت فرسوده، گفت: در راستای فرآیند بازآفرینی شهری در سال جاری، پروژه تکمیل، نوسازی و بهسازی معبر محله تیر برزه‌ای شهر هفشجان با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال اجرا شد.

باقری ادامه داد: در طی دو مرحله، ۲۵۰ تن قیر رایگان به ارزش تقریبی ۲۲ میلیارد ریال به منظور آسفالت معابر بافت فرسوده این شهر به مساحت تقریبی ۴۰ هزار متر مربع توسط راه و شهرسازی استان به شهرداری هفشجان تخصیص یافت. در این فرایند، آسفالت معابر در خیابان نواب غربی و کوچه و خیابان‌های محدوده تیر برزه‌ای شهر هفشجان انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر احیای بافت فرسوده در این شهر اظهار کرد: در بخش احیای بافت‌های فرسوده شهر هفشجان، ۱۱ متقاضی برای نوسازی و احداث ۲۰ واحد مسکونی به منظور دریافت ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت معرفی شدند.

این تسهیلات به ارزش ۵۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی با نرخ سود صفر درصد در دوران مشارکت مدنی تا سقف ۱۸۵۰ میلیون ریال و مابقی بر اساس سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی با نرخ ۲۳ درصد ارائه می‌شود. این متقاضیان پس از بررسی و تصویب در جلسات کمیته استانی به بانک مسکن معرفی شدند.