شناسهٔ خبر: 178177 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی اردبیل:

رفع تعرض ۴۲ هکتار از اراضی دولتی استان اردبیل به ارزش ۷۰۵ میلیارد تومان

رفع تعرض 42 هکتار از اراضی دولتی استان اردبیل به ارزش 705 میلیارد تومان فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از رفع تعرض ۴۲ هکتار از اراضی دولتی از اول سال جاری در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، سرهنگ مهدی نوظهور، فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، گفت: از ابتدای سال جاری، در ۶۶ مرحله، ۴۲ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۷۰۵ میلیارد تومان در ۷ شهر اردبیل به وقوع پیوسته و رفع تعرض شده است.

وی ادامه داد: این عملیات در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، مشکین‌شهر، خلخال، بیله‌سوار، نمین و کوثر با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های قضایی و انتظامی انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به تشریح اقدامات انجام‌شده پرداخت و اظهار کرد: در شهر لاهرود از توابع شهرستان مشکین‌شهر، در ۲۱ مرحله عملیات، ۳۳ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۳۱۷ میلیارد تومان در مهرماه سال جاری رفع تعرض شده است.

نوظهور همچنین گفت: از ابتدای سال جاری، طی ۴۰ مرحله عملیات رفع تعرض در ۷ شهر استان اردبیل، ۸ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۳۵۳ میلیارد تومان رفع تعرض شده که بیشترین عملیات در شهر اردبیل با ۱۶ مورد بوده است.

وی به اجرای احکام در شهر خلخال اشاره و افزود: یک هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۳۵ میلیارد تومان طی ۵ مرحله رفع تعرض شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ضمن قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های مدیرکل و مجموعه راه و شهرسازی استان در مبارزه با زمین‌خواری، گفت: مردم عزیز استان اردبیل می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به زمین‌خواری، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی در اراضی دولتی را از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به کارشناسان یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اطلاع دهند.

وی تأکید کرد: هرگونه دخل و تصرف و بهره‌برداری غیرقانونی اشخاص حقیقی و حقوقی از اراضی دولتی و ملی برابر قانون جرم تلقی می‌شود و در مراجع قضائی قابل پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین گفت: این رفع تعرض‌ها در ۱۳۵۰ مرحله گشت تخصصی نیروهای یگان حفاظت و تشکیل بیش از ۴۰ پرونده در مراجع قضائی استان از ابتدای سال جاری عملیاتی شده است.

نوظهور افزود: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در زمینه فرهنگ‌سازی و اقدامات پیشگیرانه با همکاری اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان، بیش از ۹۲۰۰ بروشور و تراکت با موضوع آموزش و پیشگیری در سطح استان توزیع و اطلاع‌رسانی کرده است.