شناسهٔ خبر: 178196 - سرویس استان‌ها

۳۴ دستگاه انواع پل در محور کمیجان - ساروق تعریض شد

جهانی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در پی تعریض محور کمیجان - ساروق، تاکنون ۳۴ دستگاه انواع پل و آبرو در این محور تعریض شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اجرای مراحل نهایی پروژه تعریض محور کمیجان - ساروق - آهنگران گفت: برای تعریض این محور نیاز بود تا تمامی پل‌های موجود در طول مسیر نیز تعریض شوند که در این راستا تاکنون ۳۴ دستگاه انواع پل و آبرو توسط پیمانکار و اداره راهداری شهرستان کمیجان تعریض شده است.

وی تصریح کرد: این پل‌ها به دو صورت «با استفاده از قطعات پیش ساخته بتنی» و «به صورت دال بتنی» ساخته شده اند که هزینه‌ای حدود ۲۵ میلیارد ریال در پی داشته و چون ۷۰ درصد آن‌ها به صورت امانی احداث شده لذا صرفه‌جویی ۲۰ میلیارد ریالی نیز در این راستا صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: محور کمیجان - ساروق - آهنگران در مجموع به طول ۵۴ کیلومتر است که تاکنون ۵۲ کیلومتر آن به طور کامل تعریض شده، زیرسازی ۱.۵ کیلومتر اتمام شده و با اجرای ۵۰۰ متر زیرسازی باقیمانده، عملیات آسفالت دو کیلومتر نهایی نیز انجام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پیش از شروع فصل سرما، تعریض این محور تکمیل و مورد بهره‌برداری مردم منطقه و کاربران جاده‌ای قرار خواهد گرفت.

جهانی یادآور شد: همسو با تعریض این محور اقدامات دیگری همچون اصلاح نقطه حادثه‌خیز پیچ یساول، اصلاح هندسی تقاطع‌های بهادرستان، جیریا و یاسبلاغ نیز انجام شده و همچنین حدود ۲۰ کیلومتر آسفالت رگلاژی لایه نازک نیز در محدوده ساروق تا کمیجان اجرا شده است.

وی ادامه داد: تعریض شانه خاکی، اجرای شیب شیروانی و رفع نقاط پرتگاهی این محور نیز با استفاده از ظرفیت ماشین آلات راهداری شهرستانهای کمیجان و فراهان تا حدود زیادی انجام شده و همچنان ادامه دارد.

جهانی مجموع اعتبار برای تعریض این محور را ۹۵۰ میلیارد ریال و اعتبار تأمین شده برای اجرای آسفالت رگلاژی لایه نازک را حدود هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون برای مجموع این اقدامات انجام شده حدود دو هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.