شناسهٔ خبر: 178208 - سرویس استان‌ها

در جلسه ویدیو کنفرانسی معاونت مسکن و ساختمان با ادارات شهرستانی راه و شهرسازی گلستان تاکید شد؛

ضرورت تعامل بیشتر ادارات شهرستانی راه و شهرسازی با دفاتر نظام مهندسی

راه و شهرسازی گلستان در جلسه ویدیو کنفرانسی معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان، بر اهمیت تعامل بیشتر ادارات شهرستانی با دفاتر نمایندگی نظام مهندسی مستقر در شهرستان‌ها تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، جلسه ویدئوکنفرانسی معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان با رؤسای ادارات شهرستانی، به‌منظور پایش عملکرد در حوزه ساخت مسکن، نظارت عالیه بر ساخت‌وسازها، اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری و نظارت بر بنگاه‌های مشاور املاک برگزار شد.

در این جلسه، ضمن بررسی وضعیت عملکرد بازرسان نظارت عالیه، بر اهمیت تعامل بیشتر ادارات شهرستانی با دفاتر نمایندگی نظام‌مهندسی مستقر در شهرستان‌ها تأکید شد.

همچنین در این جلسه هم‌اندیشی مقرر شد ادارات شهرستانی هرگونه مانع احتمالی در روند بازرسی‌ها را به ستاد گزارش کنند تا مشکل در سطح استانی پیگیری و رفع شود.

در حوزه بازآفرینی شهری نیز، همچنین تأکید شد که ادارات شهرستانی نسبت به اجرای تمام ضوابط ۱۹ گانه بازآفرینی شهری در شهرستان‌ها تأکید و شهرداری‌ها در این مسیر به‌طورجدی همکاری کنند.

یکی دیگر از مصوبات جلسه برگزاری رده‌های آموزشی ویژه مشاوران املاک در شهرستان‌ها بود، تا سطح آگاهی و دانش مشاوران در این زمینه ارتقا یابد.

سید محمد حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی با حضور در این جلسه گفت: برنامه‌های ابلاغ شده به شهرستان‌ها باید در زمان مقرر اجرا شود و با همکاری مستمر بین ستاد و شهرستان‌ها، موانع برطرف شده و به مردم خدمت‌رسانی بیشتری صورت گیرد.

در ادامه رؤسای ادارات شهرستانی گزارشی از روند اجرای پروژه‌های مسکن در سطح شهرستان ارائه کرده و موانع و مشکلات موجود برای پیشبرد پروژه را اعلام کردند.

این جلسه در راستای تقویت نظارت‌ها و بهبود فرایندهای اجرایی در حوزه مسکن و ساختمان و همچنین تقویت همکاری بین بخش‌های مختلف شهری و شهرستانی برگزار شد.