شناسهٔ خبر: 178243 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

تسریع در اجرای طرح‌های خدمات شهری پروژه‌های مسکن و مدارس

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دهمین جلسه شورای مسکن استان تهران، از توافق برای پرداخت ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت و تجهیز مدارس از سوی آن سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دهمین جلسه شورای مسکن استان تهران، در خصوص ساخت مدارس در پروژه‌های نهضت ملی مسکن، اعلام کرد: توافق شده است که ساخت و تجهیز مدارس از سوی سازمان نوسازی مدارس آغاز و ۵۰ درصد از هزینه‌ها از سوی سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت شود.

مالکی در نشست شورای مسکن استان تهران که با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و مدیران استانی در فرمانداری دماوند برگزار شد، افزود: در خصوص تجهیز آسانسورهای باقی‌مانده در پروژه‌های مسکن مهر، تعداد دقیق آن در سطح کشور مشخص شده و صندوق ملی مسکن این مبلغ را به بنیاد مسکن پرداخت کرده تا این مشکل حل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وقتی طرح مسکن مهر آغاز شد قرار بر این بود که این پروژه با آورده یک میلیون تومانی مردم انجام شود در حالی که پس از ۱۵ سال هنوز مسائل روبنایی پروژه‌ها باقی مانده است.

وی با اشاره به برخی موارد اشتباه مدیریتی در مسکن مهر اضافه کرد: این موارد باعث شد تا مردمی که در مسکن مهر سرمایه‌گذاری کرده بودند، گرفتار شوند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: قانون به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده که از محل داخلی منابع، پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام برسانیم.

مالکی اظهار داشت: مسکن مهر دماوند بعد از ۱۵ سال هنوز چهره شهر پیدا نکرده و خدمات روبنایی آن به اتمام نرسیده و این امر باعث شده برای مردم این منطقه مشکلاتی ایجاد شود.

وی از مدیران شهرستان دماوند درخواست کرد: با این نگاه که این کار برای مردم است به موضوع نگاه کنند و کارهای انجام نشده احصا و انجام شود.