شناسهٔ خبر: 178244 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ پروژه آماده‌سازی در کشور طراحی و آماده‌سازی شد

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از طراحی و اجرای بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ پروژه آماده‌سازی نهضت ملی مسکن در یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اجرای پروژه‌های آماده‌سازی طرح نهضت ملی زمین و مسکن را مهمترین موضوع این سازمان در سال جاری عنوان کرد و گفت: از سال گذشته بیش از هزار و ۶۰۰ پروژه آماده‌سازی در حال طراحی و اجرا است. 

مالکی در نشست مجمع عمومی بودجه این سازمان با بیان اینکه این حجم از اجرای پروژه در سازمان ملی زمین و مسکن بی‌سابقه بوده است، افزود: از این میزان هزار و ۲۱۱ پروژه در حال اجرا و ۴۰۷ پروژه در مراحل مختلف طراحی قرار گرفته است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی مساحت کل پروژه‌های آماده‌سازی طرح نهضت ملی مسکن را بیش از ۴۶ هزار هکتار برشمرد و اعلام کرد: از این میزان ۲۸ هزار هکتار از این پروژه‌ها در دست اجرا و بیش از ۱۸ هزار هکتار این اراضی در حال طراحی است. 

وی میزان ظرفیت‌پذیری این پروژه‌ها را بیش از یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحد مسکونی خواند که بیش از ۹۶۰ هزار واحد آن در حال اجرا و بیش از ۴۸۳ هزار واحد در دست طراحی است. 

گفتنی است پروژه‌های آماده‌سازی طرح نهضت ملی مسکن شامل اراضی شهری و شهرک‌های مسکونی هستند.