شناسهٔ خبر: 178274 - سرویس بنادر و دریانوردی

در نشست هیات تجاری ایران در کابل مطرح شد؛

پیشنهاد احداث پایانه چند منظوره کالا و کانتینر در بندر شهید بهشتی

نشست فرصت‌های همکاری و مشارکت بخش خصوصی دولت افغانستان در بندر چابهار در نشستی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، استاندار و نمایندگان این استان در مجلس، بررسی و احداث پایانه چند منظوره کالا و کانتینر در بندر شهید بهشتی پیشنهاد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی در نشست یک روزه که به دعوت وزارت تجارت و صنعت افغانستان در کابل برگزار شد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش های خصوصی افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار بررسی شد.

قاسم عسکری نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، در این نشست ضمن معرفی امکانات و ظرفیت‌های تجاری در بندر شهید بهشتی به طرف افغان از درخواست دولت افغانستان برای سرمایه‌گذاری در این بندر استقبال کرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری طرف افغان در بندر چابهار، علاوه بر امکان دسترسی کشور افغانستان به آب‌های آزاد، سبب تقویت روابط اقتصادی دو کشور و توسعه ترانزیت در منطقه می‌شود.

عسکری نسب با معرفی فرصت‌های جدید اقتصادی برای افزایش مراودات تجاری تجار سرمایه‌گذاران دو کشور، سرمایه گذاری بلندمدت در حوزه احداث پایانه چند منظوره کالا و کانتینر را به طرف افغان پیشنهاد کرد.