شناسهٔ خبر: 178285 - سرویس استان‌ها

رتبه برتر راهداری بوشهر در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز با ساخت ۲۹ باب مجتمع خدماتی، ۶ راهدارخانه و ۲ نمازخانه بین راهی

رتبه برتر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در ارزیابی عملکرد ادارات زیرمجموعه سازمان راهداری در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز طی سال ۱۴۰۲، بوشهر در میان استان های برتر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) سید طالب لواسانی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در ارزیابی عملکرد ادارات زیرمجموعه سازمان راهداری در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز طی سال ۱۴۰۲، بوشهر در میان استان‌های برتر قرار گرفت.

وی در نشست آموزشی «مدیریت اقامه نماز» افزود: این مهم از طریق برنامه‌ریزی برای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز نظیر برگزاری منظم جلسه‌های شورای اقامه نماز، فراهم کردن زمینه شرکت گسترده کارکنان در نماز جماعت، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی ویژه کارکنان و خانواده‌های آنان با موضوع نماز و اقدامات صورت گرفته در محورهای مواصلاتی استان خصوصاً احداث نمازخانه‌های بین راهی محقق شده است.

لواسانی با اشاره به نقش نماز در سالم سازی محیط‌های اداری، گفت: اکنون ۲۹ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، ۱۲ باب ساختمان اداری، ۶ راهدارخانه و ۲ نمازخانه بین راهی در استان فعال است که توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز به ویژه نماز اول وقت و جماعت در این فضاها از سوی ستاد اقامه نماز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دستور کار است.

وی در بخش دیگری از این نشست به دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی همکاران اشاره کرد و یادآور شد: این دوره‌ها در حوزه‌های مدیریتی، عمومی، شغلی و اختصاصی برگزار خواهد شد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: براساس کلیات ابلاغی از سوی سازمان، برای برگزاری ۲۹ دوره آموزشی برنامه ریزی شده و در حال انجام است که ضمن افزایش بهره وری و دانش فنی همکاران، زمینه آمادگی مدیران پایه برای انتصاب در رده‌های بالاتر را نیز فراهم می‌کند.

وی برخی از سرفصل‌های این دوره‌های آموزشی را شامل «آشنایی با برگزاری مناقصات»، «حقوق شهروندی در نظام اداری»، «قوانین مالی شرکت‌های دولتی»، «مبانی مدیریت بهره برداری ماشین آلات راهداری»، «آشنایی با عوامل بروز تصادفات جاده‌ای»، «آخرین قوانین و مقررات حمل مسافر»، «روش‌های نگهداری و تعمیرات پل‌ها» و... برشمرد.