شناسهٔ خبر: 178299 - سرویس استان‌ها

از ابتدای امسال تاکنون انجام شد؛

لکه گیری و روکش آسفالت بیش از ۶۰۰ کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

روکش راه خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از لکه گیری و روکش آسفالت ۶۲۱ کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی با اعتباری معادل ۳۲۰۰ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، اسداله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اعلام کرد: در شش ماه ابتدایی سال جاری، ۶۲۱ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با اعتباری معادل ۳۲۰۰ میلیارد ریال لکه‌گیری و روکش آسفالت شده است.

وی افزود: در راستای نگهداری و روکش آسفالت محورهای سطح استان، ۳۶۷ کیلومتر عملیات روکش آسفالت گرم و حفاظتی در محورهای اصلی و شریانی و ۲۵۴ کیلومتر روکش آسفالت در دیگر محورهای استان انجام شده است.

جلال‌زاده با تأکید بر اینکه راه‌ها به عنوان یک سرمایه ملی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: روکش راه‌ها یکی از مهم‌ترین عملیات نگهداری و تعمیرات است که با انجام آن می‌توان به افزایش عمر مفید راه‌ها، بهبود ایمنی آن‌ها و کاهش هزینه‌های نگهداری دست یافت.

وی اضافه کرد: برای حفاظت از این سرمایه ملی، تلاش شده تا با بهره‌گیری از امکانات موجود، مدیریت صحیح منابع و به کارگیری روش‌های نوین نگهداری، خدمات خوبی به کاربران جاده‌ای ارائه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، این اداره کل توانست رتبه اول روکش آسفالت را از لحاظ درصد تحقق اهداف تعیین‌شده و میزان کیلومتر در کشور کسب کند.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال جاری نیز با توجه به قراردادهای منعقد شده و اعتبارات ابلاغی، اقدامات مؤثری در راستای ارتقای وضعیت رویه آسفالتی محورهای مواصلاتی انجام خواهد شد که امیدواریم موجب رضایت مردم شریف استان شود.