شناسهٔ خبر: 178354 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کرد؛

واگذاری ۱۰ هزار و ۴۹۵ تن قیر رایگان در قالب پروژه‌های راه‌سازی، مسکن و بازآفرینی شهری خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از واگذاری ۱۰ هزار و ۴۹۵ تن قیر رایگان در قالب پروژه‌های راه‌سازی، پروژه‌های مسکن و بازآفرینی شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ وحید داعی، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی، گفت: واگذاری ۱۰ هزار و ۴۹۵ تن قیر رایگان در قالب پروژه‌های راه‌سازی، پروژه‌های مسکن و بازآفرینی شهری، در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بند "ک" تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و در قالب تفاهم‌نامه با شهرداران ۴۰ شهر استان و قراردادهای جاری مرتبط با احداث راه‌های اصلی و شریانی استان صورت گرفته است.

داعی به تفکیک موضوعی قیر واگذار شده در این تفاهم‌نامه‌ها اشاره کرد و گفت: این واگذاری‌ها در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری به میزان ۵ هزار و ۵۶۴ تن قیر، پروژه‌های حوزه مسکن به میزان ۳۳۲ تن قیر و پروژه‌های حوزه راه به میزان ۴ هزار و ۵۹۹ تن قیر بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: ارزش قیر واگذاری با توجه به قیمت عرضه قیر خالص در بازار بورس کالا بالغ بر ۱۹۴ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: این اقدامات به طور کلی به بهبود زیرساخت‌های شهری، افزایش کیفیت زندگی شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان در محلات ناکارآمد شهری کمک می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه عملکرد سال ۱۴۰۲ اداره کل در واگذاری ۱۰ هزار و ۴۹۵ تن قیر در قالب پروژه‌های راه، مسکن و بازآفرینی شهری قابل توجه بوده است، عنوان کرد: میزان واگذاری قیر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۴۰ درصد رشد داشته است.