شناسهٔ خبر: 178359 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش‌های رگباری در ۴ استان کشور

جاده بارانی کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وقوع بارش در ۴ استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و جنوب کرمان در حد هشدار زرد هواشناسی طی امروز خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پیش‌بینی بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی برای امروز، سه‌شنبه ۱۷ مهرماه در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و مناطق شمالی آذربایجان غربی خبر داد.

وی همچنین به شرایط جوی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: برای روز چهارشنبه، بارش‌ها در مرکز و جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان، گیلان و مازندران ادامه خواهد داشت و در روز پنج‌شنبه نیز در نیمه جنوبی کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس شاهد رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود. این شرایط جوی در استان‌های جنوبی با احتمال خیزش گردوخاک و تگرگ همراه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی افزود: این بارش‌ها تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و امروز در برخی مناطق، از جمله هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، دامنه‌ها و ارتفاعات جنوب غرب کرمان و نیمه شمالی آذربایجان غربی، بارش‌ها در حد هشدار زرد هواشناسی خواهد بود.

وی در خصوص شرایط جوی روزهای پایانی هفته نیز گفت: روزهای جمعه و شنبه در مناطق شمال غرب و غرب کشور، شرایط برای وزش باد و خیزش گردوخاک فراهم خواهد بود.

گودرزی درباره وضعیت هوای تهران نیز اظهار کرد: امروز آسمان تهران صاف خواهد بود و بیشینه دمای این شهر به ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.