شناسهٔ خبر: 178385 - سرویس استان‌ها

بیش از ۷۸ هزار آزمون معاینه فنی ناوگان سنگین در سطح استان خراسان رضوی انجام شد

آزمون معاینه فنی ناوگان سنگین خراسان رضوی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری تعداد ۷۸ هزار و ۹۰۲ آزمون معاینه فنی ناوگان سنگین در سطح استان خراسان رضوی انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، رضا صحراگرد معاون حمل و نقل استان با اشاره به اینکه در ۶ ماه ابتدایی سال جاری تعداد ۷۸ هزار و ۹۰۲ آزمون معاینه فنی ناوگان سنگین در سطح استان خراسان رضوی انجام شده است، اظهار کرد: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های معاینه فنی استان، ۸۸.۲درصد آزمون‌ها پذیرش شده و تعداد ۱۱.۸درصد معادل ۹هزار و ۴۹۲ آزمون نیز مردود اعلام شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر استان خراسان رضوی با دارا بودن تعداد ۱۵ مرکز معاینه فنی فعال در استان از نظر تعداد، بالاترین میزان مراکز فعال در کشور را داراد که شهرستان مشهد ۵ مرکز، نیشابور و گناباد هر کدام ۲ مرکز، تربت حیدریه، گناباد، خواف، کاشمر، سبزوار و قوچان هرشهرستان دارای یک مرکز فعال است.

معاون حمل و نقل استان در ادامه بیان کرد: با عنایت به تردد بالای ناوگان حمل و نقل سنگین عمومی باری و مسافر در محورهای استان خصوصاً جایگاه استان خراسان رضوی در رتبه اول تردد مسافر و چهارم حمل و نقل جاده ای کالا و همچنین وجود ۴ پایانه مرزی فعال لزوم افزایش تعداد مراکز دور از انتظار نیست.

صحراگرد اظهار کرد: با توجه به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تعداد ۴ مجوز جهت احداث مرکز معاینه فنی سنگین از جانب سرمایه گذار در شهرستانهای تربت حیدریه، فریمان، جوین و گلبهار در دست پیگیری است که پیش بینی می شود با توجه به اقدامات انجام شده حداقل ۲ مرکز تا پایان سال به بهره برداری برسد.