شناسهٔ خبر: 178387 - سرویس استان‌ها

طرح بهسازی محور قدیم قم- کاشان تاپایان مهرماه امسال به بهره برداری می‌رسد

خبر متنی رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: با اعتباری بیش از ۴۲۰میلیارد ریال، طرح بهسازی محور قدیم قم- کاشان به طول ۱۵ کیلومتر اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان قم، مجتبی نوروز زاده، رئیس اداره نگهداری راه‌های این اداره کل، از اجرای طرح بهسازی جاده قدیم قم-کاشان خبر داد و افزود: جاده قدیم قم-کاشان از محورهای ترانزیتی استان است که به موازات آزادراه قم-کاشان از ترافیکی ترکیبی (غالباً خودروهای نیمه‌سنگین) و چشمگیر برخوردار است.

نوروز زاده اضافه کرد: ۳۵ کیلومتر از مسیر قدیم قم-کاشان در حوزه مسئولیتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم قرار دارد.

وی در ادامه به اجرای طرح بهسازی این محور پرداخت و گفت: در قالب این پروژه که از تیرماه سال جاری اجرایی شده، متناسب با موقعیت و وضعیت احصا شده هر قطعه، نسبت به اجرای عملیات تراش آسفالت، اجرای ماسه آسفالت، بیندر و همچنین درزگیری و لکه‌گیری هندسی اقدام می‌شود.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، میزان اعتبار اجرایی پروژه را بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: تمامی هزینه‌های اجرایی طرح بهسازی جاده قدیم قم-کاشان از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین شده است.

نوروز زاده درخصوص طول و موقعیت اجرایی طرح اظهار کرد: طول اجرایی پروژه بهسازی محور قدیم قم-کاشان افزون بر ۱۵ کیلومتر و مقطع اجرایی آن از پل آزادراه قم-کاشان تا انتهای حوزه مسئولیتی اداره کل متبوع است.

وی بازه زمانی اجرا و تکمیل پروژه را ۴ ماهه اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب پروژه (نزدیک به ۹۰ درصد)، ان‌شاءالله شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن تا پایان مهرماه سال جاری خواهیم بود.

نوروز زاده محور قدیم قم-کاشان را از مسیرهای دارای ترافیک غالباً چشمگیر برشمرد و تأکید کرد: از مترددین گرامی این محور ترانزیتی درخواست می‌شود در مدت اجرای پروژه همکاری لازم را با مجریان طرح داشته باشند.