شناسهٔ خبر: 178392 - سرویس استان‌ها

پاسخگویی ۳ روزه درخواست مهندسان از طریق سامانه سپامک

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: درخواست‌های مهندسان از طریق سامانه سپامک به طور میانگین تا ۳ روز کاری پاسخگویی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: هرگونه درخواست صدور، تمدید یا ارتقای پروانه اشتغال به کار مهندسان در اجرای ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و عمل به تصمیمات مؤاخذه از طریق درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir است.

داعی افزود: مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی استان خراسان رضوی می‌توانند با ورود به درگاه مذکور و سپس سامانه سپامک به نشانی Spamak.mrud.ir درخواست خود را ثبت و مدارک مربوطه را بارگذاری کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: به‌صورت میانگین روزانه بین ۵۰ الی ۱۰۰ درخواست روی سامانه سپامک مرتبط با این اداره کل ثبت می‌شود و این اداره کل از ابتدای استقرار سامانه سپامک، پس از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران موفق به صدور بیش از ۲۱ هزار پروانه اشتغال حقیقی و حقوقی شده است که ازاین‌حیث وفق مستندات موجود در رتبه برتر کشوری قرار دارد.

وی در پایان اضافه کرد: کارشناسان مربوطه این اداره کل در صورت عدم قطعی سامانه سپامک، روزانه بین ۶۰ تا ۸۰ پروانه را مورد بررسی قرار داده و به‌صورت میانگین درخواست‌های واصله در سامانه سپامک ۳ روزه بررسی می‌شود.