شناسهٔ خبر: 178470 - سرویس استان‌ها

احداث ۶۲ کیلومتر راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان

سعید بلوچی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از احداث ۶۲ کیلومتر راه روستایی در جنوب استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، سعید بلوچی، معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان، اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۲.۴ کیلومتر راه روستایی در جنوب استان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

بلوچی با تأکید بر اهمیت ایجاد راه دسترسی مناسب به روستاها گفت: احداث این میزان راه روستایی موجب تسهیل ارتباط روستاها با یکدیگر و مراکز شهری شده و دسترسی روستاییان به خدمات ضروری مانند آموزش و بهداشت را بهبود چشمگیری خواهد داد.

وی همچنین به اجرای ۸۱ دستگاه ابنیه فنی در راه‌های روستایی اشاره کرد و افزود: طی این مدت، بیش از ۱۲۳ کیلومتر زیرسازی راه روستایی انجام شده که نشان‌دهنده وسعت و اهمیت این اقدام است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان در پایان خاطرنشان کرد: با احداث این میزان راه روستایی، بیش از ۳۰ هزار و ۵۶۱ خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.