شناسهٔ خبر: 178515 - سرویس جاده‌ای

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خبر داد؛

بهره‌برداری از باند شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال اوایل سال آینده

خادمی تهران-شمال مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در بازدید از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال گفت: باند شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر به‌عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار کشور اوایل سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور امروز چهارشنبه ۱۸ مهرماه از عملیات اجرایی بخش باقیمانده منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال بازدید کرد و گفت: در حال حاضر کارگاه‌های این ابر پروژه اولویت‌دار آزادراهی کشور فعال هستند. تلاش می‌شود عملیات اجرایی بخش سازه‌ای و ابنیه فنی باند شرقی این منطقه به طول ۱۵.۵ کیلومتر تا پایان سال جاری تکمیل و پروژه در اوایل سال ۱۴۰۴ آماده بهره‌برداری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت اجرایی این منطقه اعلام کرد: منطقه دو آزادراه تهران-شمال بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، حفاری تونل‌ها تکمیل شده است و بخش اعظمی از اجرای پل‌های مسیر نیز به اتمام رسیده است.

خادمی آزادراه تهران- شمال را یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های راه‌سازی کشور دانست و اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد منطقه ۲ از داخل ۶۰ رشته تونل در باند رفت و برگشت در مجموع به طول ۳۹.۲ کیلومتر می‌گذرد و ۲۹ دستگاه پل بزرگ در مجموع به طول ۳.۶ کیلومتر در این مسیر ۲۲ کیلومتری احداث می‌شود که نشان‌دهنده صعوبت عملیات اجرایی در این آزادراه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار موردنیاز برای ساخت منطقه ۲ آزادراه را ۲۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و به‌منظور تکمیل عملیات باقیمانده ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به‌صورت نقدی، اسناد خزانه اسلامی و تأمین قیر از سوی دولت به این پروژه تخصیص داده شده است.

خادمی همچنین تکمیل عملیات اجرایی تونل البرز غربی با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد را بهار سال ۱۴۰۶ اعلام کرد.