شناسهٔ خبر: 178516 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ترافیک غرب پایتخت با آزادراه شمالی کرج ساماندهی می‌شود

آزادراه شمالی کرج مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در بازدید از آزادراه شمالی کرج گفت: با هدف رفع ترافیک محدوده شهر کرج و ساماندهی مبادی خروجی پایتخت در غرب تهران، آزادراه شمالی کرج به‌عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار کشور تا اوایل سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به همراه مجتبی عبدالهی، استاندار البرز از آخرین وضعیت اجرایی آزادراه شمالی کرج بازدید کرد و گفت: با هدف رفع گلوگاه ترافیکی غرب پایتخت و روان‌سازی عبور و مرور در محدوده شهر کرج عملیات اجرایی ساخت این آزادراه در تمامی جبهه‌های کاری فعال است.

وی ادامه داد: این آزادراه به‌موازات کریدور فعلی پایتخت به شمال غرب با هدف رفع گره ترافیکی محدوده جمعیتی شهر کرج از آزادراه همت - کرج تا آزادراه کرج - قزوین در ناحیه شمال شهر کرج در دست احداث است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت‌بندی پروژه‌های اجرایی را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به تعدد پروژه‌های عمرانی در کشور تزریق اعتبارات بر اساس اولویت‌بندی و اهمیت طرح‌ها صورت می‌گیرد که این آزادراه برای ساماندهی ترافیک محدوده شهر کرج و مبادی خروجی پایتخت در غرب تهران در اولویت قرار دارد.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۲.۵ درصد اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق، مقرر است عملیات احداث سازه‌ها و بناهای مهم تا پایان سال جاری و مسیر مستقیم این آزادراه اوایل سال آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

خادمی آزادراه شمالی کرج را یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور از نظر فنی و مهندسی معرفی کرد و گفت: مرتفع‌ترین و طویل‌ترین پل کابلی کشور نیز در این پروژه واقع شده است که طراحی و اجرای آن تماماً توسط مهندسان ایرانی و با استفاده از تکنولوژی روز در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت دولت و بخش خصوص در ساخت آزادراه شمالی کرج اظهار کرد: دولت با تخصیص اسناد خزانه اسلامی، پرداخت نقدی و تأمین قیر مجموعاً حدود ۱۴ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تزریق کرده است.

وی اهمیت این پروژه را از نظر تأمین دسترسی و اتصال کریدورهای اصلی کشور به یکدیگر را در سطح ملی و استانی دانست و افزود: مقرر شد عملیات اجرایی تبادل اتصال آزادراه شمالی کرج به آزادراه کرج-قزوین نیز به‌زودی آغاز شود تا بتوان از مزایای این آزادراه همه‌جانبه بهره‌مند شد.