شناسهٔ خبر: 178521 - سرویس استان‌ها

احداث ۶ کیلومتر روشنایی طولی در محور تفرش - سلفچگان

روشنایی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در راستای افزایش سطح ایمنی راه‌های شهرستان تفرش، شش کیلومتر روشنایی طولی در محور تفرش - سلفچگان محدوده گردنه عبدل‌آباد با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال احداث شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدامات شاخص انجام شده برای افزایش سطح ایمنی در شبکه راه‌های استان و به تبع آن کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در شش ماهه نخست امسال گفت: خوشبختانه یک طرح بزرگ ایمنی در حوزه راه‌های شهرستان تفرش تکمیل شده که به زودی افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا، احداث ۶ کیلومتر روشنایی طولی در محدوده گردنه عبدل‌آباد واقع در محور تفرش - سلفچگان تکمیل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: یک کیلومتر از این مسیر در سال ۱۴۰۰ مجهز به سیستم روشنایی طولی شده بود که اکنون در فاز دوم شش کیلومتر به آن افزوده شده و در حال حاضر این محور دارای هفت کیلومتر روشنایی طولی است.

جهانی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح در فاز دوم را ۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در تلاشیم با اجرای فاز سوم این پروژه، بتوانیم مجموع طول ۱۱ کیلومتر محور تفرش - سلفچگان را در حوزه استان مرکزی مجهز به سیستم روشنایی کنیم.