شناسهٔ خبر: 178621 - سرویس استان‌ها

اخذ ۷۷ مصوبه ویژه طرح نهضت ملی مسکن در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان از سال ۱۴۰۰ تا کنون

قاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، از سال ۱۴۰۰ تا کنون در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان ۷۷ مصوبه ویژه طرح نهضت ملی مسکن اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این استان اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح تا کنون الحاق اراضی به محدوده شهری به میزان بیش از یک هزار و ۷۰۰ هکتار زمین ابلاغ شده و یا در آستانه ابلاغ است که این میزان اراضی در مراحل تهیه طرح تفکیکی و اجرای آماده‌سازی قرار دارند همچنین علاوه بر این، بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در مراحل مختلف فرایند الحاق هستند.
 
وی افزود: با تلاش‌های به عمل آمده بیش از ۲ هزار ۵۰۰ هکتار زمین در استان تأمین شده است که زمین‌های تأمین شده معادل افزون بر ۱۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان تعداد متقاضیان ثبت نامی برای طرح نهضت ملی مسکن افزون بر ۴۶۵ هزار نفر است و تا کنون بیش از ۱۵۷ هزار نفر حائز شرایط فعال و ۱۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند همچنین بالغ بر ۴۶ هزار متقاضی به پروژه‌ها تخصیص یافتند.
 
وی افزود: از دیگر اقدامات می‌توان به تامین ۱۳۷ سایت آماده سازی به مساحت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار برای ۱۲۳ هزار واحد، اشاره کرد که پیشرفت فیزیکی طراحی و اجرای این پروژه‌ها حدود ۲۳ درصد است.
 
 قاری قرآن ادامه داد: تا کنون بالغ بر ۵۲ هزار و ۱۰۰ واحد پروژه تعریف شده و برای افزون بر ۴۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی قرارداد با سازندگان امضا شده همچنین علاوه بر این موارد بیش از ۲۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان اصفهان، قرارداد تسهیلات دارد و بالغ بر ۳۱هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی نیز پروانه ساختمانی اخذ شده است.
 
وی گفت: از واحدهای طرح نهضت ملی مسکنِ در حال احداث در استان اصفهان، بیش از ۱۷ هزار واحد در مرحله اجرای فونداسیون و بالغ بر ۹ هزار و ۸۰۰ واحد در مرحله پایان اسکلت و سقف هستند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، از سال ۱۴۰۰ تا کنون در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان ۷۷ مصوبه ویژه طرح نهضت ملی مسکن اخذ شد.