شناسهٔ خبر: 17869 - سرویس استان‌ها

حناچی در همایش بررسی مسائل شهرسازی و معماری در خوزستان:

تورم عمومی در کشور تقاضای ساخت‌و‌ساز را بالا برده است/ لزوم مناسب‌سازی معابر برای تسهیل تردد معلولان در شهر

پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: تورم عمومی در کشور تقاضای مردم را بیش از اندازه برای ساخت و ساز بالا برده است اما این روش قابل ادامه نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، پیروز حناچی در حاشیه همایش بررسی مسائل شهرسازی و معماری با موضوع مناسب‌سازی معابر عمومی برای معلولان استان در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ۲۰ مبحث وجود دارد که میزان موفقیت ما در کیفی شدن ساختمان‌ها به اجرای این مباحث بستگی دارد.

وی مباحثی از قبیل ایمنی، آتش، حریق، صرفه جویی در مصرف انرژی و پدافند غیرعامل را تنها بخشی از مباحثی دانست که باید در راستای بالا بردن کیفیت ساخت و سازها مورد توجه، تدوین و اجرا قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: بحثی که در خصوص مناسب سازی معابر شهری مطرح است یکی از الزامات عمومی ساختمان‌ها است و باید شرایط به گونه‌ای باشد که همه گروه‌های سنی و همه افرادی که از معلولیت رنج می‌برند باید در این فضاهای عمومی تردد کند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر سازمان حقوق بشر تعریف معلولیت را نیز تغییر داده است و معلول را تنها فردی معرفی کرده‌اند که به هیچ عنوان در عرصه‌های اجتماعی نمی‌تواند حضور یابد پس اگر شخصی با ویلچر نیز در معابر عمومی تردد کرد مانند سایر افراد عادی باید از شرایط مناسب شهری بهره ببرد.

حناچی به کاهش ساخت و سازها در خوزستان و سطح کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل تورم عمومی که در کشور وجود دارد تقاضای بیش از اندازه‌ای را برای ساخت و ساز داریم که بخشی از این تقاضا موثر و نیاز زوج‌های جوان است اما مردم برای این که بخشی از دارایی‌های خود را از گزند تورم در امان بدارند تقاضای مضاعفی در بخش ساختمان ایجاد شد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر میزان تولید بیشتر از تقاضا است و در نهایت بازار در یک جایی با مشکل مواجه خواهد شد./