شناسهٔ خبر: 178731 - سرویس مسکن و شهرسازی

در سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد؛

امکان‌سنجی برای اختصاص اراضی در اختیار نیروهای مسلح به منظور تامین مسکن کارکنان و بازنشستگان این نیروها

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از نشست بررسی و امکان‌سنجی اراضی معرفی شده از سوی نیروهای مسلح به سازمان ملی زمین و مسکن برای تغییر کاربری و الحاق به محدوده در راستای تامین مسکن کارکنان و بازنشستگان این نیروها در ۶ استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از نشست بررسی و امکان‌سنجی اراضی معرفی شده از سوی نیروهای مسلح به سازمان ملی زمین و مسکن برای تغییر کاربری و الحاق به محدوده در راستای تامین مسکن پرسنل و بازنشستگان این نیروها در ۶ استان خبر داد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن گفت: براساس دستورالعملی که برمبنای این ماده به امضای وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسیده، مقرر شده تا زمین‌هایی که سند آنها به نام وزارت دفاع یا سازمان ملی زمین و مسکن است و در اختیار نیروهای مسلح قرار دارند برای تامین مسکن پرسنل و بازنشستگان این نیروها اختصاص یابند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در نشست‌های کارگروه مشترکی که برای اجرای این دستورالعمل تشکیل شده، کلیات توافق و چارچوب و شیوه کار مشخص شد و همچنین در جلسات مشترکی که در وزارت دفاع با حضور نمایندگان ارتش، سپاه و فراجا برگزار شد، شهرهایی که این اراضی در آنها واقع شده، پلاک ثبتی و مساحت آنها در چارچوب این دستورالعمل مشخص شد.

وی ادامه داد: در مرحله اول اولویت ما این است که در صورت نیاز، تغییر کاربری و الحاق به محدوده این اراضی انجام شود.

مالکی هدف از برگزاری این نشست مشترک را پیگیری بخشنامه‌ و نامه‌های ابلاغی به استان‌ها و همچنین امکان‌سنجی اراضی مورد توافق برای تغییر کاربری و الحاق به محدوده عنوان و اظهار کرد: در صورت تایید همکاران ما در استان، توافقنامه انجام و مراحل بعدی اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این نشست امکان‌سنجی اراضی معرفی شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح در استان‌های تهران، کرمان، کردستان، خراسان شمالی، هرمزگان و خوزستان انجام شد.