شناسهٔ خبر: 178733 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

گام‌های اجرایی تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بندر دیر به زودی برداشته می‌شود

بندر دیر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سرمایه گذاری میان ایران و قطر در بندر دیر گفت: گام‌های اجرایی برای تحقق این تفاهم‌نامه تدوین شده و انتظار می‌رود در کمترین زمان ممکن کار در بندر دیر به عنوان یکی از کانون‌های مهم صادراتی کشور به قطر به مرحله اجرا برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی‌نسب اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده در سفر رئیس‌جمهور به کشور قطر، سرمایه‌گذاران این کشور در طرح توسعه بندر دیر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی در راستای سیاست‌های کلان سازمان برای جذب حداکثری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بنادر کشور، مذاکرات متعددی با سرمایه‌گذاران توانمند داخلی و خارجی انجام داده است. 

وی بیان کرد: در این حوزه دولت قطر استقبال بسیار خوبی از سرمایه‌گذاری در بنادر استان بوشهر داشته و طی پنج بازدید میدانی از بنادر استان تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در طرح توسعه بندر دیر ابراز کرده است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با هدف تحقق این مهم در سفر یازدهم مهرماه رئیس‌جمهور به قطر، یادداشت تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر حمل و نقل دولت قطر و وزیر راه و شهرسازی دولت جمهوری اسلامی ایران به امضا رسیده است.

به گفته شکیبی‌نسب؛ گام‌های اجرایی برای تحقق این تفاهم‌نامه تدوین شده و انتظار می‌رود در کمترین زمان ممکن کار در بندر دیر به عنوان یکی از کانون‌های مهم صادراتی کشور به قطر به مرحله اجرا برسد.

وی اظهار کرد: بدون تردید با سرمایه‌گذاری کلان قطری‌ها در بندر دیر، ظرفیت این بندر به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده و رونق و اشتغال‌زایی بیشتری در این بندر رقم خواهد خورد.

شکیبی‌نسب یادآور شد: پیش از این نیز طرح توسعه بندر گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری عملیاتی شده و اکنون نزدیک به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: در سایر بنادر استان از جمله بوشهر، کنگان، دیر، بوالخیر و عامری پروژه‌های زیرساختی ارزشمندی اجرایی شده که تعدادی از آن‌ها بهره‌برداری شده و تعدادی نیز در دست احداث است.

گفتنی است در سفر هیات اعزامی ایران به کشور قطر با حضور رئیس جمهور که در یازدهم مهرماه انجام شد، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز به عنوان یکی از مدیران سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون طرح توسعه بندر دیر با سرمایه‌گذاران قطری به گفت و گو نشست.