شناسهٔ خبر: 17880 - سرویس استان‌ها

مدیر راهداری مارندران مطرح کرد:

ارتقاء محورهای مواصلاتی مازندران به ۴خط/ آغاز اقدامات راهداری نوروزی در اسفند

جاده مدير راهداری استان مازندران با اشاره به این نکته که راهداری نوروزی از اسفند ماه آغاز می‌شود، گفت: قطعا محورهایی که ترافیک ملی دارند نیاز به ۴خطه شدن دارند و شماری از این محورها در استان در دست تبدیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباسعلي نجفی درباره طرح ۴خطه شدن جاده هراز (آمل - تهران) به عنوان یکی از محورهای استراتژیک کشور که در سال ۹۶ تکمیل می‌شود، به خبرنگار پایگاه خبری گفت: در هر مسیری ‌اگر به جای ۲ خط، ۴ خط داشته باشیم، طبیعتا می‌تواند خیلی به عبور و مرور مسافران و راهداران این محورها کمک کند.

مدير راهداري اداره راه و شهرسازي مازندران افزود: در مسیرهای ۲ خطه بیشتر شاهد مشکلات تصادف رخ به رخ هستیم ولی در مسیرهایی که ۴ خطه باشد، حداقل این تصادف‌ها را شاهد نیستیم.  با این کار تسهیل در تردد ایجاد می‌شود و به تبع آن هزینه سوخت و مسایل دیگر هم کاهش پیدا می‌کند.

نجفی با اشاره به محورهایی که در این استان ۴ خطه می‌شوند، تاکید کرد: قطعا محورهایی که ترافیک ملی دارند نیاز به ۴خطه شدن دارند و چهار خطه شدن شماری از این محورها در استان مازندران در دست اقدام است. اکنون محور سوادکوه، محورهراز، همچنین محور ساری، کیاسر، سمنان در دست گسترش هستند. در بخشی از محور کندوان هم به صورت آزادراه اقدام شده و بخش دیگری  که در استان البرز واقع شده در دست کار است.

وی درباره اقدامات انجام شده این استان در حوزه راهداری افزود: اکنون اقداماتی در زمینه  روکش آسفالت‌، احیای علایم ایمنی و احیای خط کشی‌ها را در دست اقدام داریم که با توجه به شرایط آب و هوایی در حال انجام است. بیشتر کارهای راهداری استان در اسفندماه که شرایط آب و هوایی بهتر می‌شود، برای استفاده مسافران در ایام نوروز انجام خواهد شد.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران گفت: عمليات روكش آسفالت محور درويش خيل ـ فريدونكناربا صرف اعتباري بالغ بر ۲۰ ميليارد نیز در دست اقدام است.

نجفي افزود: به دليل شرايط آب و هوايي استان و عوامل مختلف محيطي فعاليت‌هاي گسترده‌اي در زمينه ترميم و لكه‌گيري روكش آسفالت‌هاي محورهاي ارتباطي اين استان  از سوی راه و شهرسازي مازندران انجام شده‌است.

مدير راهداري مازندران گفت: از ابتداي امسال تا به امروز فعاليت‌هاي گسترده‌اي در زمینه روكش آسفالت در محورهاي اصلي و شرياني استان به اجرا در آمده‌است.