شناسهٔ خبر: 178817 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

احداث بیش از ۲۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان اردبیل

احداث بیش از 26 هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اجرا و ساخت ۲۶ هزار و ۱۱۶ واحد مسکن حمایتی طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه های در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهر اردبیل اظهار داشت: تعداد ۲۱ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی در نقاط مختلف شهر اردبیل و در شهرک های سردار شهید سلیمانی ، شهید خراسانی، نیایش، اندیشه ، نفت و میراشرف در حال احداث و اجرای عملیات ساختمانی است.

وی با بیان اینکه اردبیل کارگاه بزرگ نهضت مسکن سازی است گفت: از این تعداد ۱۵۵۴۰ واحد مسکونی در شهرک سردار شهید سلیمانی، ۲۴۲۴ واحد در شهرک سردار شهید جعفر خراسانی ، تعداد ۳۲۵۷ واحد در شهرک های نیایش و اندیشه (پیله سحران) و میراشرف توسط در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به شهرهای زیر۱۰۰هزار نفر جمعیت استان اشاره کرد و افزود: اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان متولی ساخت در شهرهای زیر۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده و در حال حاضر ۴۸۰۴ واحد در شهرهای پارس آباد ، مشگین شهر، خلخال، گرمی، نمین، بیله سوار،  جعفرآباد، سرعین، نیر، گیوی ، اصلاندوز و هشتجین با پیمانکاران عقد قرارداد شده و در حال احداث است.

حیدری گفت: در شهرهای گیوی ، جعفرآباد ، کلور ، نمین و گرمی تحویل زمین به متقاضیان تایید شده و حائز شرایط به تعداد ۱۷۱ واحد ویلایی به صورت تک واحده و ۴۸۶ واحد مسکونی در قالب گروه ساخت ۲ الی ۴ واحدی واگذار شده است.

وی بیان کرد: در شهر مشگین شهر بیشترین واحدهای مسکونی به تعداد ۲۶۸۰ واحد درحال احداث است و در شهرهای پارس آباد به تعداد ۶۳۲ و خلخال با ۶۷۲ واحد بیشترین واحدهای مسکونی نسبت به شهرهای دیگر استان در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به اقدامات انجام شده در راستای قانون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد کل متقاضیانی که در ۱۵ شهر استان در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت در سامانه ثبت نام نموده اند ۵۳۸۴ بوده که از این تعداد ۳۳۳۱ متقاضی این طرح تا امروز به صورت حضوری تشکیل پرونده داده و تخصیص زمین برای ۶۲۱ متقاضی اقدام شده است.

حیدری ادامه داد: در راستای قانون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده شهرهای محل واگذاری نمین، لاهرود، جعفرآباد و خلخال در سطح استان پیش بینی شده است.

دبیر شورای مسکن استان افزود: در راستای بازآفرینی شهری در هشت شهر استان برای احداث۵۲۱۰ واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهرهای اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد، خلخال، کوثر، نمین، گرمی و بیله سوار برای ۱۷۳۶ پروژه پروانه ساختمانی صادر شده است.

وی گفت: در راستای کمک هزینه وام ودیعه مسکن در سطح استان از آغاز این طرح با مشارکت ۱۹ بانک عامل از تعداد۳۷۴۲۰ درخواست وام به ۱۶۴۹۹ متقاضی تا ۱۵ مهر ماه سالجاری پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به تامین زمین دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: در راستای تامین زمین طبق توافق نامه وزارت راه و شهرسازی با دانشگاه های سراسر کشور در استان اردبیل در ۴ سایت مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و مشگین شهر برای تعداد ۱۲۰۰ واحد مسکونی به میزان ۴۸ هکتار زمین و برای دانشگاه محقق اردبیلی در یک سایت برای ساخت تعداد ۱۲۶۶واحد مسکونی به میزان ۱۶ هکتار زمین جهت احداث در طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به حجم بسیار سنگین عملیات ساخت و ساز احداث مسکن و اجرای بیش از ۴۰ پروژه احداث واحدهای مسکونی در نقاط مختلف استان با همت سازندگان و کارگزاران و مشارکت بی سابقه مردم استان اردبیل در طرح نهضت ملی مسکن ، جهاد خانه سازی با تلاش ، اتحاد و همدلی هر چه تمام تر دستگاههای خدمات رسان و در راس آنها استاندار پرتلاش و ساعی در حال اجراست و تمامی پروژه ها فعال بوده و روزانه بیش از دو هزار نفر در این پروژه ها مشغول به کار هستند.