شناسهٔ خبر: 178870 - سرویس استان‌ها

تردد بیش از ۴۸۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان در ۶ ماهه نخست سال جاری

پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ماهه نخست سال جاری ۴۸۴ هزار و ۷۲ مسافر از پایانه‌های مرزی شمال این استان تردد کردند که این میزان حاکی از افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تردد ۴۸۴ هزار و ۷۲ مسافر از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد مسافر، ۳۰۴ هزار و ۱۸۴ مسافر از پایانه مرزی میلک و ۱۷۹ هزار و ۸۸۸ مسافر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان در جابه جایی مسافر تاکید کرد: تردد مسافر از پایانه‌های مرزی این استان به کشورهای پاکستان و افغانستان بوده که با رویکرد افزایش توسعه پایانه‌های مرزی توسط این اداره کل در سال‌های اخیر شاهد فرایند روبه رشدی هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در خاتمه با بیان اینکه در این مدت بیش از ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مرزی شمال است تردد کرده‌اند، اظهار کرد: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۴ درصدی را شاهد هستیم.