شناسهٔ خبر: 178936 - سرویس استان‌ها

پیشرفت فیزیکی بزرگراه زابل- زهک از مرز ۸۵ درصد فراتر رفت

مهدی پارسی.jpg معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تکمیل بزرگراه زابل- زهک تا قبل از پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر این بزرگراه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، مهدی پارسی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: ساخت بزرگراه در این محور با هدف تسریع در رفت و آمد وسایل نقلیه و کاهش تصادفات جاده‌ای و کمک به توسعه شمال سیستان و بلوچستان به طول ۲۱ کیلومتر آغاز شد که تاکنون ۱۶ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.
 
وی ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بزرگراه در این مسیر هزینه شده است و همچنان برای تکمیل باقیمانده آن ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
 
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتظار می‌رود با تخصیص و تامین اعتبارات مورد نیاز شاهد تسریع در روند تکمیل شبکه بزرگراهی استان و این طرح مهم باشیم.
 
پارسی همچنین از پیشرفت ۶۵ درصدی ساخت تقاطع غیر هم سطح عطاء محمد - میلک در شمال استان خبر داد و بیان کرد: این تقاطع در یکی از نقاط پرتردد در کریدور بزرگراهی جنوب به شمال واقع شده است که برای بهره‌برداری از آن تا پایان سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است تا ضمن کمک به توسعه استان از طریق روان شدن جابه‌جایی کالا از بندر چابهار به مرز میلک شاهد کاهش بروز تصادفات جاده‌ای نیز باشیم.