شناسهٔ خبر: 179048 - سرویس استان‌ها

۲۸۹ کیلومتر پروژه بزرگراهی و راه اصلی در اردبیل در دست احداث است

289 کیلومتر پروژه بزرگراهی و راه اصلی در دست احداث است مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث و اجرای ۲۸۹ کیلومتر پروژه‌های توسعه بزرگراهی و راه اصلی در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح پروژه‌های بزرگراهی و راه‌سازی در سطح استان اردبیل اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ طول بزرگراه‌های استان ۱۸۵ کیلومتر و طول راه‌های اصلی ۶۸۹ کیلومتر در سطح استان اردبیل است که در نتیجه شاخص بزرگراه‌ها ۲۱ درصد و شاخص راه‌های اصلی به ۷۹ درصد بوده است.

وی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ طول بزرگراه‌های استان ۲۳۷ کیلومتر و طول راه‌های اصلی ۶۳۷ کیلومتر است که در نتیجه شاخص بزرگراه‌ها به ۲۷ درصد و شاخص راه‌های اصلی به ۷۳ درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: با در نظر گرفتن توسعه کامل راه‌های اصلی و بزرگراهی در سال‌های آتی و برای رسیدن استان اردبیل به شاخص‌های کشوری علاوه بر بزرگراه‌های موجود، لازم است ۱۸۶ کیلومتر به بزرگراه‌های موجود در استان افزوده شود.

حیدری ادامه داد: در همین راستا و برای افزایش شاخص و رتبه استان، طرح ارتقاء ۲۹۹ کیلومتر راه اصلی به بزرگراه در مرحله تکمیل مطالعات قرار دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی و ۶۴ کیلومتر راه اصلی در سطح استان اردبیل در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: مطابق برآوردها جهت تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در دست اجرای استان ۸۶ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

حیدری ادامه داد: برای تکمیل کل برنامه‌های توسعه بزرگراهی و راه‌های اصلی شامل کل پروژه‌های در دست اجرا و مطالعه به ۳۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: در سال جاری با تکمیل بخشی از بزرگراه‌های در دست اجرا، ۳۵ کیلومتر دیگر نیز آماده افتتاح و بهره برداری بوده و در حال حاضر به صورت آزمایشی زیر ترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با تاکید به اینکه نیاز استان اردبیل به بزرگراه و توسعه راه‌ها ۸۱۴ کیلومتر است تصریح کرد: با بهره برداری و افتتاح کامل از ۳۵ کیلومتر اشاره شده، مجموع طول راه‌های بزرگراهی استان به ۲۷۲ کلیومتر افزایش خواهد یافت.