شناسهٔ خبر: 179068 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد؛

استان تهران پیگیر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی شهرسازانه در محلات هدف بازآفرینی است

کمیسیون ماده 5 شهرهای استان سمنان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در اجرای بسته ۱۹ بندی ابلاغی شهرسازانه پیگیر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی در ۳۳ شهر مشمول استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ لیلا آقا علیخانی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بسته جدید نوسازی بافت‌های فرسوده را محرک قوی و تسریع کننده موضوع بازآفرینی برشمرد و تصریح کرد: نوسازی موضوعی چند وجهی است که مسائل کالبدی، اجتماعی و فرهنگی را در بر می‌گیرد و بسته شهرسازانه یک سیاست موزون و متوازن برای ارتقای خدمات در محلات ناکار آمد شهری است.

وی گفت: مصوبه جدید، تراکم تشویقی و امکان کاهش ضریب تامین پارکینگ و بسیاری موارد دیگر را در نظر قرار داده است و می‌تواند محرک خوبی برای ساخت و ساز باشد و اگر بتوانیم هزینه تمام شده ساخت را در محلات کاهش بدهیم به موفقیت نائل شده‌ایم و سرمایه گذاران و مردم در این صورت از بسته‌های تشویقی استقبال خواهند کرد.

علیخانی در ادامه گفت: در ادامه سیاست‌های اجرای بسته ۱۹ بندی ابلاغی وزیر وقت راه و شهرسازی مقرر گردید بسته‌های شهرسازانه در ۳۳ شهر از شهرستان‌های مشمول استان به جد پیگیری گردد که در همین راستا در جلسه کمیسیون ماده ۵ روز جاری جهت اجرایی شدن بسته تشویقی شهرهای فردوسیه و باغستان امروز در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

لازم به ذکر است از دیگر موارد مطروحه در جلسه کاری کمیسیون مذکور بررسی پرونده مربوط به شهرهای پاکدشت، قدس، شهریار، اندیشه و باغستان بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: تاکنون بسته‌های تشویقی ۱۲ شهر مصوب شده است و ۸ شهر نیز در دست اتمام و تصویب است.