به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی؛ محمدعلی اصل سعیدیپور، مدیریت ارتباطات و امور بینالملل این سازمان، نشان عالی مسئولیت اجتماعی را دریافت کرد. در این جشنواره که شرکتها و سازمانهای برتر در حوزه مسئولیت اجتماعی انتخاب و معرفی شدند، از اقدامات و فعالیتهای سازمان بنادر و دریانوردی در پیشبرد مسئولیت اجتماعی تمجید شد.
هوشمند سفیدی، دبیر جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی در این مراسم اعلام کرد: در ارزیابی عملکرد ارتباط محور سازمانها در حوزه مسئولیت اجتماعی، ۱۴ شاخص مؤثر مورد ارزیابی گرفته است.
بر اساس این گزارش، نشان عالی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه مسئولیت اجتماعی بر اساس مولفههایی چون بسترسازی فرهنگی برای پیشبرد مسئولیت اجتماعی در سازمان، شناسایی و ارتباط شایسته با ذینفعان، پاسخگویی و گزارشگری اجتماعی، توجه به خلاقیت و امر مسئولیت اجتماعی، استفاده از ظرفیتهای ارتباطی برای پیشبرد مسئولیت اجتماعی زیست محیطی و بررسی رضایتمندی ذی نفعان، انتخاب شده است.
بنا بر این گزارش، محمد قائم پناه، معاون اجرایی رئیس جمهور، در این مراسم، با بیان اینکه رضایت مردم در همه امور اولویت دولت وفاق ملی است، تاکید کرد: صداقت، عدالتمحوری و گسترش الگوهای سازنده و ارتباط بامردم باید دغدغههای اصلی روابط عمومی ها باشد.
معاون اجرایی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: روابطعمومیها باید سطح دانش سازمانهای متبوع خود را در حوزه مسئولیت اجتماعی ارتقا دهند.
وی افزود: پیوند مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی برآمده از ذهنیت اجتماعی است و دولت به معنی عام باید دراستای نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی عمل کند و در ارتقای سرمایه اجتماعی مؤثر باشد.
قائم پناه خاطر نشان کرد: مسئولیت اجتماعی عملکرد اخلاقی یک سازمان و یک شرکت در قبال جامعه است و یک شاخص مهم محسوب میشود که البته در دولت چهاردهم نیز بسیار حائز اهمیت است.
شایان ذکر است، چهارمین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، با حضور ۱۰۰ شرکت و سازمان فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی، در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره در سه سطح حامیان جشنواره، سفیران مسئولیت اجتماعی و فعالان سطح عالی در حوزه مسئولیت اجتماعی انتخاب و معرفی شدند.