شناسهٔ خبر: 179099 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

یک چهارم زمین‌های کشور در حوزه املاک، در خوزستان است

عمادی خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از یک چهارم زمین‌های کشور در حوزه املاک، در خوزستان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، روح الله عمادی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان که با حضور رضا انجم شعاع، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از یک چهارم زمین‌های کشور در حوزه املاک، در خوزستان است.

وی افزود: ۶ درصد نیروی انسانی کشور در حوزه راهداری در استان خوزستان وجود دارد و این میزان نیرو، بیش از ۱۱ درصد راه کشور را نگهداری ‌و احداث می‌کنند.

عمادی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسعود بیات منش، مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان ابراز امیدواری کرد با تعامل و تشریک مساعی و همراهی خانواده بزرگ راه و شهرسازی در استان بتوان اهداف و برنامه های وزارت راه و شهرسازی در استان را به نحو مطلوب اجرایی کرد.

همچنین در این آیین مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات راه در خوزستان گفت: استان خوزستان، دارای رتبه سوم تولید جی دی پی (GDP) در کشور است اما در حوزه زیرساختی دچار فقر راه‌های مواصلاتی است و راه‌های دسترسی استان مناسب نیست و مردم از ما انتظار دارند.

مجتبی یوسفی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با ا اشاره به اقدامات انجام شده، ادامه داد: پل عنافچه از سال ۹۸، بلاتکلیف مانده بود اما امروز ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم. همچنین در بخش راه، احداث راه‌آهن بصره به شلمچه آغاز شد. در یک سال و نیم گذشته، بیش از دو هزار روستا بهسازی و آسفالت شدند و تنها در کمتر از هشت ماه گذشته ۸۳۶ روستا آسفالت شدند.  

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بکارگیری نیروهای بومی در استان افزود: ظرفیت نیروهای متخصص در خوزستان بسیار بالا است. هر کدام برای خود حرفی برای گفتن دارند. بنابراین، در مسئولیت‌های مختلف از نیروی بومی استفاده کنیم.   

یوسفی با اشاره به جابه‌جایی ساکنان در پهنه خطر عنوان کرد: از سه سال گذشته، احداث یک هزار و ۶۸۰ واحد برای جابجایی منازل در پهنه خطر در اهواز آغاز شد که این طرح دارای پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی است و امیدواریم به زودی تکمیل شود.