شناسهٔ خبر: 179107 - سرویس ریلی

مدیرعامل راه‌آهن در بازدید از اداره کل راه‌آهن شمال۱ و بندر امیرآباد:

بندر امیرآباد مهم‌ترین بندر کشور برای توسعه ترانزیت ریلی است

ذاکری مدیرعامل راه‌آهن با حضور در اداره کل راه‌آهن شمال۱ و بندر امیرآباد ضمن بازدید از تاسیسات و زیرساخت‌های این مجموعه، بندر امیرآباد را با توجه به طراحی ریل‌پایه، مهم‌ترین بندر کشور برای توسعه ترانزیت ریلی دانست و بر لزوم انتقال بار از جاده به ریل برای افزایش ایمنی جاده‌ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، جبارعلی ذاکری ۲۵ مهرماه در سفر به مازندران ضمن دیدار و گفتگوی مستقیم با کارکنان اداره‌کل راه‌آهن شمال ۱ از زیرساخت‌ها، تاسیسات ایستگاه راه‌آهن ساری نیز بازدید کرد و تازه‌ترین اقدامات و فعالیت‌های توسعه‌ای، کنترلی و مدیریتی را در این اداره کل، مورد بررسی قرار داد.

بازدید از کنترل مرکزی راه‌آهن شمال و بررسی آخرین وضعیت فعالیت قطارها و خطوط ریلی راه‌آهن شمال از دیگر برنامه های مدیرعامل راه آهن بود.

مدیرعامل راه‌آهن افزایش فعالیت ریلی به ویژه در حوزه جابه‌جایی بار از بندر امیرآباد را مهمترین هدف سفر خود به مازندران ذکر کرد.

ذاکری بندر امیرآباد را با توجه به طراحی ریل‌پایه، مهم‌ترین بندر کشور برای توسعه تراتزیت ریلی دانست و بر لزوم انتقال بار از جاده به ریل برای افزایش ایمنی جاده‌ها تاکید کرد.

مدیرعامل راه آهن همچنین در دیدار با استاندار مازندران از کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل‌ ریلی بار داخلی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی از بندر امیرآباد به بندرعباس خبر داد و گفت: علاوه بر حمایت از حمل‌ ریلی بار، در تلاش هستیم با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه جابه‌جایی مسافر نیز تحول ایجاد کنیم.

ذاکری همچنین در دیدار با علی بابایی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، درباره مشکلات و مسائل حاشیه خطوط ریلی با وی گفتگو کرد.

بازدید از بندر امیرآباد و اسکله در حال ساخت رورو ریلی، دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، پیگیری رفع موانع افزایش ظرفیت و فعالیت ترانزیت ریلی در مازندران و بازدید از خطوط و تاسیسات راه‌آهن شمال از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مدیرعامل شرکت راه‌آهن به مازندران بود.

محمدهادی ضیایی‌مهر عضو هیئت مدیره و معاون ناوگان شرکت راه‌آهن، رحمان معصومی مدیرکل راه‌آهن شمال ۱ و سید عباس حسینی مدیرکل حوزه استاندار نیز در این بازدید ذاکری را همراهی می‌کردند.