شناسهٔ خبر: 179165 - سرویس استان‌ها

در نشست تخصصی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان در کلاله تاکید شد؛

رفع موانع و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن کلاله

راه و شهرسازی گلستان در راستای پایش عملکرد و بررسی چالش‌های حوزه مسکن شهرستان کلاله، نشست تخصصی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های شرق استان، با هدف بررسی مشکلات و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، در راستای پایش عملکرد و بررسی چالش‌های حوزه مسکن شهرستان کلاله، اسدالله پناه یزدان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان به همراه جمعی از روسای ستادی مربوطه و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های شرق استان، در محل اداره راه و شهرسازی کلاله حضور یافت و نشست تخصصی با هدف بررسی مشکلات و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن برگزار شد.

در این نشست، آبرسانی به پروژه‌های اقدام ملی مسکن کلاله به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود تا روند آماده‌سازی پروژه‌ها تسریع شود.

همچنین هماهنگی‌های لازم برای تکمیل عملیات آماده‌سازی سایت نهضت ملی مسکن و تسهیل دسترسی متقاضیان به تسهیلات بانکی نیز از دیگر موضوعات محوری بود که در این جلسه مطرح شد.

یکی از مهم‌ترین مصوبات این جلسه، تعیین بانک عامل برای افتتاح حساب متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در سایت ۱۵ هکتاری کلاله بود که به منظور تسریع در روند ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان مورد تاکید قرار گرفت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این اقدام در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

علاوه بر این، پایش عملکرد شهرستان در کارگروه تنظیم بازار و نظارت عالیه نیز در دستور کار قرار گرفت و تاکید شد که مشکلات موجود در روند اجرایی پروژه‌ها به دقت بررسی و رفع شود.

در ادامه، وضعیت پروژه‌های بازآفرینی شهری و تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های بهسازی و توسعه زیرساخت‌های شهری نیز به عنوان یکی از برنامه‌های کلیدی مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه، تیم حاضر به بازدید میدانی از پروژه‌های در دست اجرای سایت ۱۵ هکتاری نهضت ملی مسکن کلاله پرداختند.

در این بازدید، مشکلات اجرایی موجود مورد ارزیابی قرار گرفت و دستورات لازم برای تسریع در عملیات اجرایی به سرپرست کارگاه ابلاغ شد تا عملیات آماده‌سازی با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون مسکن و ساختمان در این نشست با تاکید بر لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکن، ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط، مشکلات موجود برطرف و پروژه‌ها در موعد مقرر به پایان برسند تا شهروندان از مزایای طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند.