شناسهٔ خبر: 179206 - سرویس استان‌ها

آموزش ایمنی به بیش از ۶ هزار دانش آموز مدارس حاشیه راه‌های سیستان و بلوچستان 

مدارس حاشیه راه های سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از آموزش ایمنی به ۶ هزار و ۷۵۰ دانش آموز مدارس حاشیه راه‌های سیستان و بلوچستان در ۴۵ باب مدرسه حاشیه راه‌های این استان برای ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد با اشاره به آموزش ایمنی در ۴۵ باب مدارس حاشیه راه‌های استان با هدف ارتقای ایمنی تردد محصلان، ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، اظهار داشت: ۶ هزار و ۷۵۰ دانش آموز در این مدارس، آموزش‌های ایمنی را از سنین پایین فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند افزود: این آموزش‌ها شامل آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، توزیع اقلام آموزشی شامل کیف، دفتر، کوله‌پشتی و کتابچه آموزشی منقش به المان‌های ترافیکی هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این طرح با هدف آشنایی دانش آموزان مدارسی که در حاشیه راه‌های استان قرار گرفته‌اند با مسائل ایمنی عبور و مرور و خطرات تصادفات از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با همکاری سازمان آموزش و پرورش هرساله برگزار می‌شود.

کرد در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه بسیاری از عادات و رفتارها در سنین کودکی شکل گرفته و در بزرگسالی تکامل می‌یابند، فعالیت‌های همکاران ما در مدارس حاشیه راه‌ها، فرصت ارزشمندی در زمینه آموزش بنیادی و تکمیل زیر ساخت‌های اصولی در راستای ترویج و تثبیت فرهنگ ترافیک در یک برنامه بلند مدت است که در آینده در زمینه ایمنی حمل و نقل، نمود عینی خواهد داشت.