شناسهٔ خبر: 179228 - سرویس استان‌ها

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان:

۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خوزستان تحویل داده می‌شود

مسکن خوزستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تحویل۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا ژایان امسال در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ امیرحسین جعفرزاده افشاری، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر استان، اظهار کرد: از ابتدای دولت نهم که طرح مسکن مهر کلید خورد، احداث ۷۷ هزار واحد مسکن مهر در استان شروع شد که از این تعداد ۶۳ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان داده شد.

وی ادامه داد: از مجموع واحدهای مسکن مهر، ۱۴ هزار واحد باقی مانده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تاکید کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، تکلیف واحدهای تکمیل‌نشده باید مشخص شود و زمین‌های اختصاص داده شده، به دولت بازگردد. هر کدام از این پروژه‌ها دارای مشکلات حقوقی و بانکی هستند که باید تعیین‌تکلیف شوند تا در فرآیندهای آتی ساخت مسکن، مجدد مورد استفاده قرار گیرند.

جعفرزاده افشاری افزود: همچنین حدود ۸ هزار واحد، در حال تعیین‌تکلیف هستند. برخی از این واحدها در حال احداث هستند. به عنوان نمونه ۶۰۰ دستگاه آسانسور برای این واحدها پیش‌بینی شده است که حدود ۳۷۰ دستگاه تحویل داده شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: هر کدام از این پروژه‌ها چالش‌هایی دارند که برخی حقوقی است اما در نهایت سعی می‌شود تا پایان امسال به ثمر برسند.

وی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، ۳۱۵ هزار متقاضی در خوزستان ثبت‌نام کردند که برای ۳۰ هزار افتتاح حساب شد. همچنین ۲۱ هزار متقاضی، سهم آورده اولیه خود را واریز کردند. در مجموع ۱۷ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و تا پایان امسال ۲ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان داده می‌شود.