شناسهٔ خبر: 179244 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

دولت چهاردهم متعهدانه پیگیر اجرای نهضت ملی مسکن است

جلسه شورای اداری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: دولت چهاردهم متعهد به اجرای نهضت ملی مسکن است و با تمام همت و کوشش در این مسیر حرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، علی دیوسالار در جلسه شورای اداری اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران که با حضور معاونین و روسای شهرستان‌ها در مجتمع آموزشی نفت محمودآباد برگزار شد با اشاره به اینکه طی دو سه سال اخیر با کمک هم همکاران اتفاقات خوبی افتاده است، اظهار کرد: دوم مهرماه امسال نشست مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها با خانم دکتر فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و به نمایندگی از هشت استان در این جلسه پیرامون موضوعات مرتبط با مسکن و مشکلات معیشتی همکاران نکاتی را اعلام کردم.
 
وی تکریم ارباب رجوع در راه و شهرسازی را در اولویت دانست و افزود: باید ضمن تکریم ارباب رجوع در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم در جهت رفع مشکلات آنها انجام شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه تاکید وزیر راه و شهرسازی اهتمام ویژه به سیاست‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه است، تصریح کرد: باید با کار و تلاش و امیدآفرینی نویدبخش اتفاقات خوب در آینده باشیم.
 
دیوسالار با بیان اینکه دولت چهاردهم متعهد به اجرای نهضت ملی مسکن است و با تمام همت و کوشش در این مسیر حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: جهت‌گیری دولت در بخش‌های مسکن، املاک، راه و شهرسازی مشخص است و باید با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح، پروژه‌ها را با اولویت‌بندی اجرا کنیم.
 
وی ادامه داد: موانع تامین مسکن باید رفع شود و با جدیت بیشتر تکالیفی که قرار است در برنامه هفتم در حوزه مسکن دیده شود اهتمام ویژه داشته باشیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان و روسای شهرستان‌ها براساس برنامه‌محوری ارزیابی می‌شوند، بر لزوم پاسخگویی به مکاتبات با اولویت‌بندی درست تاکید کرد.
 
این مسئول با اعلام اینکه آموزش در تمام سطوح جدی گرفته شود، بیان کرد: تشکیل کمیته تحول اداری سبب افزایش بهره‌وری و تقویت شاخص‌های سازمانی می‌شود.
 
دیوسالار گفت: سهمیه مازندران در طرح نهضت ملی مسکن که از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شد ۱۶۴ هزار واحد مسکونی است که در قالب مسکن روستایی، مسکن حمایتی، بهسازی بافت فرسوده و خود مالکی در حال اجرا است.
 
 وی از آماده‌سازی ۱۰۰ هکتار اراضی برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۸۳ دستگاه آسانسور برای هزار و ۹۵۲ واحد مسکن مهر در شهرهای ساری، نکا و سرخ‌رود تامین شده است.
 
 مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه برای خدمات زیربنایی آب، برق و فاضلاب پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان (سهم یک سوم وزارت راه و شهرسازی) ۱۷۴ میلیارد تومان در استان جذب و پرداخت شده است، تصریح کرد: برای احداث خدمات روبنایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن شامل احداث مسجد مسکن مهر، مدرسه و ساختمان تجاری میارکلای ساری، احداث مدرسه مسکن مهر شهرک امام بهشهر و احداث ساختمان تجاری مسکن مهر رویان ۷۰ میلیارد تومان جذب منابع صورت گرفته است.
 
 دیوسالار ضمن جمع‌بندی موضوعات مختلف گفت: تمامی معاونت‌ها و ادارات مربوطه ستادی و شهرستانی، باید با برنامه‌ای مناسب و با تمامی توان خود، برای تحقق اهداف دولت و به ویژه اهداف و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی اقدام نموده و به وظایف مربوطه، هوشیارانه عمل کنند.
 
 در این جلسه ضمن گزارش اقدامات توسط معاونین و روسای شهرستان‌ها آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن و راه‌سازی بررسی شد.