شناسهٔ خبر: 179262 - سرویس استان‌ها

ساخت نخستین ایستگاه آتش نشانی در حاشیه شهر خاش آغاز شد

سیستان کلنگ ساخت نخستین ایستگاه آتش نشانی در حاشیه شهر خاش به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، کلنگ نخستین ایستگاه آتش نشانی در حاشیه شهر خاش از محل اعتبارات بازآفرینی شهری با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان و شماری از مسئولان به زمین زده شد.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از ساخت نخستین ایستگاه آتش نشانی در حاشیه شهر خاش خبر داد و گفت: برای ساخت و تکمیل این پروژه در زیربنای ۵۵۰ متر مربع ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بازآفرینی شهری پیش بینی شده است.

سهیلا رضایی افزود: با توجه به جمعیت بالا، ایجاد زیرساخت‌های لازم به ویژه در حوزه خدمات ایمنی و آتش نشانی از ضرورت‌های مهم در حاشیه شهرها به شمار می‌رود که مورد توجه این اداره کل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری یکی از موضوعات مهم برای تغییر کالبد شهری از وضعیت ناپایدار به پایدار است، تصریح کرد: این اداره کل علاوه بر تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌های مورد هدف بازآفرینی شهری، اجرای ۳۰ پروژه زیربنایی و روبنایی نظیر بهسازی و آسفالت معابر، احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، بهداشتی، ورزشی، کتابخانه، آتش نشانی و کلانتری در محلات مورد هدف این طرح را در دستور کار قرار داده است.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: راهبرد اصلی حوزه بازآفرینی شهری شتاب‌بخشی به روند نوسازی بناهای ناپایدار در محلات هدف و محرومیت زدایی از چهره این مناطق است.