شناسهٔ خبر: 179264 - سرویس هواشناسی

وضعیت جوی خلیج فارس از فردا نارنجی می‌شود

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی دریایی از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی دریایی از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و خوزستان در خلیج فارس خبر داد. این سامانه از ظهر یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ آغاز شده و تا بعدازظهر سه‌شنبه یک آبان ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

بر اساس این هشدار، بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۸ نات و ارتفاع امواج دریا تا ۱.۷ متر و بیشتر پیش‌بینی شده است. مناطق تحت تأثیر شامل نواحی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و خوزستان در خلیج فارس هستند.

خطرات احتمالی این وضعیت شامل غرق شدن شناگران و غواصان، آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، همچنین اختلال در تردد شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری است. فعالیت‌های فراساحلی و سکوهای نفتی نیز با خطر مواجه هستند.

سازمان هواشناسی در این خصوص توصیه کرده است که از شنا، فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی پرهیز شود، تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین ممنوع و تدابیر لازم برای تردد شناورهای سنگین و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی اتخاذ شود.