شناسهٔ خبر: 179297 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

افزایش ۲ برابری تخصیص قیر رایگان جهت آسفالت معابر حاشیه شهر هیرمند

هیرمند رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان هیرمند از افزایش حدود ۲ برابری تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری برای آسفالت معابر بافت‌های فرسوده و حاشیه این شهر در سال جاری خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، محمد علی فقیهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اظهار کرد: میزان تخصیص قیر رایگان به محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان در سال جاری با افزایش حدود ۲ برابری نسبت به سال گذشته به ۲۵۰ تن رسیده است.

وی تاکید کرد: این تخصیص در جهت بالابردن شاخص‌های توسعه کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف بازآفرینی شهری برنامه‌ریزی شده و شهرداری هیرمند موظف است سهمیه قیر را صرف معابر خاکی کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان هیرمند یکی از چهره‌های محرومیت و مشکلات رایج در محلات ناکارآمد شهری را کیفیت پایین معابر و حتی فاقد آسفالت بودن بسیاری از کوچه‌ها در محلات هدف عنوان و ادامه داد: در راستای اقدام مشترک بین اداره کل راه‌وشهرسازی و شهرداری‌ها هرساله مقدار مشخصی قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف به شهرها اختصاص می‌یابد.

فقیهی با بیان اینکه این اداره در قالب برنامه بازآفرینی شهری می‌کوشد تا ناهمگونی کالبدی در حاشیه شهر رفع شود و سرانه زیستی را تغییر دهد اظهار امیدواری کرد با تامین اعتبارات لازم شاهد افزایش کیفیت زندگی و ارتقاء سطح رفاه اجتماعی مردم شریف این مناطق باشیم.

گفتنی است شهرستان هیرمند واقع در ۲۴۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و هم مرز با کشور افغانستان است.