شناسهٔ خبر: 179305 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد مطرح کرد؛

پروژه هوشمندسازی فرایند حمل‌ونقل کالا سد راه دلالان سودجو

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در پاسخ به ابهامات و تنش‌های ایجاد شده از سوی افراد سودجو نسبت به سامانه جامع اعلام بار مجازی گفت: این پروژه با توجه به شفافیتی که دارد، مورد تأکید مجموعه نظارتی و قضایی استان بوده و مانع تضییع حقوق فعالان حوزه حمل‌ونقل است؛ بنابراین اجرای آن با طرح هر گونه ابهام از سوی افرادی که منافع غیرموجه دارند، متوقف نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد رستگاری در رابطه با ابهامات ایجاد شده پیرامون با پروژه هوشمندسازی فرایند حمل‌ونقل کالا در استان، اظهار کرد: این پروژه یکی از سیاست‌های ساختاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور است که استان یزد نیز در زمینه اجرای آن پیشرو بوده است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: با توجه به وجود مشکلات جدی در حوزه حمل‌ونقل کالا، ساختاری طراحی شده است که با توجه به شفافیت‌هایی که ایجاد می‌کند، طبیعتاً منافع برخی افراد سودجو را به خطر انداخته می‌اندازد؛ لذا افراد نامبرده ابهاماتی را مطرح می‌کنند که موجب نگرانی باربری‌ها، رانندگان، تشکل‌های صنفی و... شده است.

 رستگاری با تأکید بر اینکه پروژه هوشمندسازی یک ساختار کاملاً شفاف بوده و قطعاً مانع سودجویی دلالان خواهد شد، ادامه داد: در همین راستا جلسات متعددی با کلیه فعالان حوزه حمل‌ونقل کالا تشکیل و به ابهامات آنان پاسخ داده شده است که امید داریم با همکاری همین افراد بتوانیم سامانه جامع اعلام بار مجازی را به بهترین شکل در سطح استان با در نظر گرفتن ملاحظات خاص هر منطقه و شهرستان، اجرا کنیم.

 وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه نامبرده مورد تأیید سیستم قضایی، نظارتی و مجموعه استان است، اجرای آن در هیچ شرایطی متوقف نخواهد شد؛ چرا که یکی از سیاست‌های ساختاری سازمان محسوب شده و همچنین شفافیتی که در سایه اجرا آن ایجاد می‌شود، حامی حقوق رانندگان، شرکت‌های باربری، انجمن‌های صنفی و در مجموع خانواده حمل‌ونقل کالای استان است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد یکی از ابهامات مطرح شده را نوع سامانه تعریف شده برای اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: سامانه هزار بار مربوط به بخش خصوصی است که با مجموعه راهداری همکاری داشته و در گام اول و در راستای اجرای آزمایشی و همچنین رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری عهده‌دار اجرای پروژه شده است. یقیناً در مراحل بعدی و سال‌های آتی اپراتورهای مختلفی مجری و مدیر این پروژه خواهند بود.