شناسهٔ خبر: 17934 - سرویس استان‌ها

اقدامات راه و شهرسازی دالاهو در راهداری زمستانی/ کاهش تصادف با خط‌کشی زرد رنگ در محورهای اسلام آباد غرب

جاده های کرمانشاه رئیس اداره راه و شهرسازی دالاهو در استان کرمانشاه اقدامات این اداره را درباره راهداری زمستانی در دی و بهمن ماه امسال‌ تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، بساط عسگری، اظهار کرد: به روش هر سال عملیات راهداری زمستانی شامل تنقیه پل‌ها و آبراه‌ها، اصلاح حریم راه‌ها، عملیات لکه‌گیری و نصب علایم اطلاعاتی، ایمنی و هشدار دهنده در همه محورهای استحفاظی انجام شده و نرده‌گذاری از دیگر اقدامات بوده است.

وی افزود: گشت راهداری همراه اکیپ‌های راهداری ۲۴ ساعته به صورت مستمر متشکل از کارشناسان اداره راه و شهرسازی شهرستان با حضور مستمر در همه محورهای اصلی و روستایی نسبت به رفع ایرادات احتمالی جهت حفظ کیفیت تردد در این محورها اقدام می‌کند.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان دالاهو تصریح کرد: در زمینه عملیات لکه‌گیری نیز می‌توان به مسیر گهواره به زاوله و دوشمیان ،مسیر خسروآباد به سرمیل ،میدان ورودی شهر کرند غرب، جمعا به مقدار ۷۷ تن و نصب ۸۰ تابلوی ایمنی در مسیر کرند به گهواره محور تنگ گول اشاره کرد.

وی در پایان به عملیات خط کشی مسیر خسرو آباد به کرند غرب به طول ۱۷ کیلومتر(حاشیه چپ،راست و وسط و تیغه زنی و حریم‌زنی) در مسیر سه‌راهی تختگاه به سدآزادی و گهواره به زاوله اشاره کرد و گفت:در بارش‌های اخیر این شهرستان نیز  ۵۰۰ کیلومتر برف‌روبی در حوزه‌های برف‌گیر و پخش ۳۰۰ تن نمک جاده‌ای انجام شده است.

شهرستان دالاهو دارای ۶۳۰کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی است.

افرايش ضريب ايمني و كاهش تصادفات جاده‌اي

علاوه بر این با هدف افزايش ضريب ايمني و كاهش تصادفات در محورهاي اسلام آباد غرب، با انجام خط كشي رنگ زرد، آشكار سازي شده است .

فریدون زارعی پور گفت: خط كشي با رنگ زرد ، در مبادی ورودی و خروجی شهرستان اسلام اباد غرب و نقاط حساس و اصلی پل شهید رستمی و روبه‌روی پادگان الله اکبر و دماغه‌های پر خطر کمربندی جدید انجام شده که هدف از انجام این عملیات راهداری، هدایت ترافیک عبوری در تقاطع‌ها و دماغه‌های موجود در دور برگردان‌های پرخطر بوده‌است.

رئیس اداره راه و شهرسازی اسلام آباد غرب در ادامه افزود: با توجه به اینکه تابلو‌ها و پلاکارد‌های تبلیغاتی باعث حواس پرتی رانندگان می‌شوند و در بروز سوانح و حوادث جاده‌ای موثرند، بهمن ماه امسال ۲۵ عدد از انواع پلاکارد و تابلوی غیرمجاز در محور‌های مواصلاتی شهرستان اسلام‌آباد درعملیاتی ۱۲ روزه جمع‌آوری شده است.