شناسهٔ خبر: 179354 - سرویس استان‌ها

به منظور هدایت سیلاب‌های فصلی؛

پل دودهانه‌ای روستای علی آباد نیزار استان قم به بهره برداری رسید

خبر معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال طرح احداث پل دودهانه ای روستای علی آباد نیزار استان قم اجرا شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان قم، سید حسن خلیلی نیا، معاون راهداری این اداره کل از تکمیل طرح احداث پل علی آباد نیزار قم، خبر داد.

وی ضمن اعلام خبر فوق افزود: با توجه به بازدیدهای میدانی و احصا نقاط آسیب پذیر در طول فصول بارش و ضرورت هدایت سیلاب‌های فصلی جهت جلوگیری از انسداد راه‌های روستایی، طرح احداث پل روستای علی آباد نیزار از مردادماه سال جاری آغاز شد.

خلیلی نیا با این توضیح که قبل از احداث این پل جهت هدایت سیلاب‌های فصلی از آبنما استفاده می‌شده، گفت: به دلیل عدم توان این آبنما در هدایت سیلاب‌ها و جاری شدن آب‌های سطحی از روی مسیر روستا، نسبت به طراحی و احداث پلی دالی با دودهانه در محل آبنما اقدام شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم میزان اعتبار اجرایی این پروژه را بالغ بر ۳۵میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: هزینه اجرایی طرح احداث پل علی آباد نیزار قم، از محل اعتبارات ملی- استانی تامین شده است.

سید حسن خلیلی نیا در خصوص بازه زمانی پروژه عنوان کرد: با توجه به نزدیکی ایام بارش و ضرورت تکمیل طرح تا قبل از شروع بارش‌ها، طی بازه زمانی دوماهه (اواخر مرداد لغایت پایان مهرماه سال جاری) پروژه احداث پل دودهانه علی آباد نیزار قم اجرا و به بهره برداری رسید.

وی در بخش دیگری از این خبر به مشخصات فنی طرح اشاره کرد و توضیح داد: سازه پل از بتن مسلح و دارای دودهانه (هریک ۷.۵ متر) است.

خلیلی نیا افزود: طول پل احداثی ۲۴ متر، عرض آن ۲ متر، با حجم دبی (سرعت عبور آب در واحد زمان) بالا و دال‌های پیش ساخته بتنی است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خاتمه ضمن یادآوری این مطلب که پروژه مذکور در زمره طرح‌های مصوب سفرهای استاندار به شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان بوده، تصریح کرد: از همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف از جمله بخشداری سلفچگان که در اجرای این طرح اهتمام ویژه داشته اند صمیمانه قدردانی می‌کنم.