شناسهٔ خبر: 179356 - سرویس استان‌ها

‌در ۶ ماهه اخیر انجام شد؛

رسیدگی به پرونده تخلف ۷۸ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در زنجان

راهداری زنجان رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از رسیدگی به پرونده تخلف ۷۸ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، محبوب آسمانی، رییس اداره حقوقی این اداره کل اظهار کرد: طی شش ماه امسال تخلف ۴۹ شرکت حمل و نقل کالا و ۲۹ شرکت مسافری استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: در بخش شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر، برای ۵ شرکت حکم تعطیلی صادر شده و ۴۸ شرکت مشمول پرداخت جریمه نقدی و ۲ شرکت تذکر کتبی و ۴۸ شرکت مشمول جریمه نقدی و ۲۳ شرکت نیز تبرئه شده‌اند.

رییس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان گفت: همچنین در این زمینه ۲۳ شرکت حمل و نقل کالا نیز تبرئه و ملزم به رعایت ضوابط شده‌اند.

آسمانی حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز این اداره کل دانست و با بیان اینکه در این زمینه با متخلفان برخورد قاطع می‌شود، افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌ها موجب محدودیت دید رانندگان و وجود مانع در این حوزه موجب شدت تصادفات می‌شود بنابراین ۷۵ مورد قلع و قمع و پاک‌سازی حریم راه‌ها توسط این اداره کل در شش ماهه ابتدای سال صورت گرفت.

وی عنوان کرد: عمده تخلف شرکت‌ها عدم رعایت مقررات تهیه تنظیم و استفاده از اسناد حمل، عدم رعایت ضوابط مربوط به مدیر فنی، دریافت وجه اضافه از رانندگان، است که در این موارد تلاش می‌شود با رسیدگی به پرونده شکایات در این خصوص و دیگر حوزه‌ها شاهد کاهش این تخلفات باشیم.

رییس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بر اساس ماده ۱۲ آیین‌نامه حمل بار و مسافر، تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای شامل عدم رعایت مفاد و شرایط آیین‌نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و همچنین به استناد قانون الزام شرکت‌ها و موسسات ترابری جاده‌ای مبنی بر استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه، به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی می‌شود و با توجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یک سال اقدام می‌شود.