شناسهٔ خبر: 179360 - سرویس استان‌ها

آموزش مبانی ایمنی و ترافیک برای حدود یک هزار دانش آموز کرمانی

آموزش مبانی ایمنی و ترافیک برای حدود يك هزار دانش آموز كرمانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اهمیت آموزش مباحث ترافیکی و ایمنی جاده‌ای گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، دوره‌های آموزشی در 12 مدرسه حاشیه راه‌ها در سطح استان کرمان با استفاده از کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل و کارشناسان ترافیک پلیس راه استان برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، سهند شفق اظهار کرد: در این دوره‌های آموزشی حدود یک هزار نفر از دانش آموزان در 12 مدرسه حاشیه راه‌ها در سطح استان کرمان، تحت تعلیم مباحث ترافیکی و ایمنی قرار گرفتند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این مطلب که در راستای ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی به موتورسواران مناطق کم برخوردار، کلاه ایمنی رایگان اهدا شده است، افزود: طرح ارتقای ایمنی پنج‌گانه و توزیع تجهیزات ایمنی موتورسواران در 65 روستا به مرحله اجرا درآمده است.

علی فروغی هدف از این اقدامات را آشنایی بیشتر مردم با مباحث ایمنی حمل و نقل و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در راه‌های روستایی عنوان کرد.

فروغی یادآور شد: در همین راستا به منظور آشکارسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا، ادوات کشاورزی، وانت بارها و موتورسیکلت‌ها در ترددهای شبانه، 4200 برچسب شبرنگ نصب و حدود 350 موتور سیکلت فاقد روشنایی تعمیر و جهت آشکارسازی برچسب نصب شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با توجه به اهمیت آموزش در کاهش تصادفات جاده‌ای، خواستار همکاری افراد و گروه‌ها در صورت تمایل با اداره کل راهداری در جهت ارتقای فرهنگ ترافیک شد و در پایان تأکید کرد در صورت ارائه طرح، از طرح‌های برتر به نحوه شایسته تقدیر می‌شود.