شناسهٔ خبر: 179370 - سرویس استان‌ها

افتتاح قطعه یک بزرگراه کنارک - نیکشهر و ایرانشهر

افتتاح قطعه یک بزرگراه کنارک - نیکشهر و ایرانشهر قطعه یک محور کنارک - نیکشهر و ایرانشهر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر)، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایرانشهر)، قطعه یک محور کنارک - نیکشهر و ایرانشهر به طول ۷ کیلومتر، با حضور محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، حمزه امیریان مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر)، معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی کشور، منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان  و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال به پایان رسیده است.

افتتاح این محور به معنای ارتقای مسیر به عنوان یک راه شریانی درجه یک، چهارخطه شدن آن، حذف نقاط پرتصادف، افزایش سرعت مجاز به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، و بهبود ایمنی و مدیریت دسترسی است. این تحولات نقش بسزایی در افزایش کیفیت حمل و نقل در منطقه و ارتقاء تجربه کاربران جاده‌ای خواهد داشت.

این پروژه به عنوان یکی از اقدامات کلیدی در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جنوب استان سیستان و بلوچستان، می‌تواند زمان سفرها را به طور قابل توجهی کاهش داده و امنیت جاده‌ای مسافران این مسیر را افزایش دهد.