شناسهٔ خبر: 179373 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جلسه با شهرداران استان؛

طرح های توسعه شهری مهمترین گام در توسعه هر شهر است

طرح های توسعه شهری مهمترین گام در توسعه هر شهر است خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : طرح های توسعه شهری مهمترین گام در توسعه هر شهر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سیدعلی میرکریمی در جمع شهرداران استان که در محل شهر آشخانه برگزار شد تصریح کرد: طرح های توسعه شهری مهمترین گام در توسعه هر شهر است که انشالله مورد توجه و پیگیری شهرداران شهرهای استان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: شهرهایی که طرح های توسعه شهری در آن شهر هنوز انجام و یا به روز و نهایی نشده است پیگیری لازم را انجام دهند، چرا که اعتبارات طرح ها پیش بینی شده است و انشالله این اتفاق هرچه سریعتر انجام شود.

میرکریمی افزود: استان خراسان شمالی دارای ۲۵ شهر است که ۱۸ شهر آن دارای طرح های مصوب شهری است و ۷ شهر نیز در مرحله پیگیری قرار دارد.

وی اضافه کرد: اگر استان خراسان شمالی بخواهد به کل کشور شناسانده شود راهش جز از مسیر شهرداری و شهرداران محترم میسر نخواهد شد و البته صنایع بزرگ استان نیز می توانند به این مهم کمک کنند که متاسفانه تو این قضیه پای کار نیستند.

سیدعلی میرکریمی در بخش دیگری از سخنان خود به بازنگری قانون شهرداری ها که در سال ۱۳۳۱ مصوب شده است اشاره و تاکید کرد: بازنگری قانون شهرداری ها بسیار بسیار مهم و ضروری است چرا که سالهاست از عمر این قانون گذشته است و باید به روز رسانی و تصویب شود.

وی اشاره کرد: به قانون نهضت ملی مسکن باید کمک شود و این کار توسط شما شهرداران عزیز باید انجام شود و نرخ تورم در حوزه مسکن بسیار بالاست و کار نباید در این حوزه قفل و یا به کندی انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه گفت: در استان خراسان شمالی ۳۵ هزار از ۵۰ هزار مسکن رو شروع کردیم و نیاز به کمک و مساعدت شما شهرداران عزیز داریم چرا که شهرداری ها نیز در قانون جهش تولید مسکن دارای تکالیفی هستند و تنها وزارت راه و شهرسازی نمی تواند این کار را انجام دهد.

وی اظهار داشت: در احداث نهضت ملی مسکن در شهرهایی که شهرداران و فرمانداران آن شهرها پای کار بودند ما موفق بودیم ولی آن شهرها و شهرستان هایی که به این مهم اهمیتی نمی دهند عقب هستیم.

سیدعلی میرکریمی در پایان تصریح کرد: موضوع ۱۰ درصد شهرداری از سهم مسکن نیز برای کمک به شهرداری ها در برخی از شهرهایی که مشکل تامین زمین نداریم انجام شده است و در برخی دیگر از شهرها نیز شهرداران پیگیری کنند تا بتوانند این سهم را عملیاتی کنند.