شناسهٔ خبر: 179380 - سرویس هوایی

پیام تبریک کاپیتان نخجوانی به‌مناسبت روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی

نخجوانی معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پیامی روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ در پیام رضا نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آمده است:

صنعت هوانوردی شامل بخش‌های تخصصی متعددی است که هر یک از آن‌ها، اهمیت بسیار بالایی در این عرصه دارند. در این میان، کنترل ترافیک هوایی (ATC) یکی از بخش‌های کاملا تخصصی است که ارتباطی ناگسستنی با ایمنی پروازها دارد.

هدایت پروازهای داخلی و عبوری، وظیفه‌ای است خطیر که حساسیت و دقت بسیار بالایی را می‌طلبد؛ آنهم پس از گذراندن سال‌ها دوره آموزشی توسط یک کنترلر پرواز و آموزش‌هایی که نزد بزرگان این حوزه می‌بیند.

خوشبختانه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به‌عنوان تنها متولی ارائه‌دهنده خدمات ناوبری هوایی(Air Navigation) در کشور همواره از وجود متخصصانِ متعهدِ مراقبت پرواز بهره‌مند بوده است و با وجود همه دشورای‌هایی که این حرفه پیچیده و حساس دارد، شاهد نقش‌آفرینی مثال‌زدنی کنترلرهای مراقبت پرواز بوده است.

نیک می‌دانم که متخصصان کنترل ترافیک هوایی(ATC) امروزه با موضوعات و چالش‌های متعددی دست به گریبان هستند و عشق به این حرفه و خدمت‌رسانی به این آب و خاک است که آن‌ها را به ادامه این راه پرافتخار تشویق و ترغیب می‌کنند تا همچنان چشمان بیدار صنعت هوانوردی کشور باشند.

اینجانب ضمن تبریک گفتن فرا رسیدن ۲۰ اکتبر، روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی به تمامی همکاران تلاشگر، متخصص و صمیمی آن اداره کل در ستاد و تمامی فرودگاه‌های کشور، بهترین‌های دنیا و آخرت را برای آنان از خداوند رحمان خواهانم.