شناسهٔ خبر: 179383 - سرویس هوایی

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

تضمین ایمنی پروازها با هوشمندی کنترلرهای ترافیک هوایی کشور

الهی نیا معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با هوشمندی، همت و تلاش کنترلرهای ترافیک هوایی ایمنی همه پروازها در آسمان کشور تضمین شده است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهراسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران، محمد الهی‌نیا  در مراسم ۲۹ مهرماه روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی، افزود: خدا را شاکریم که همواره در طول سال‌های گذشته، شاهد بهبود شاخص‌های کنترل ترافیک هوایی در آسمان کشور بوده‌ایم.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها با تبریک روزجهانی کنترلرهای ترافیک هوایی، اظهارداشت: در طول سال های گذشته شاهد فراز و نشیب در عرصه هوانوردی کشور بودیم در حالی که در شرایط سخت کنترل کردن ایمن پروازها در آسمان کشور کار بزرگی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته آسمان غرب آسیا دچار اتفاقات زیادی بوده است گفت: خوشبختانه اتفاقاتی که تاکنون در آسمان کشور به وجود آمده با مدیریت کنترلرهای ترافیک هوایی به خوبی پشت سر گذاشته شده است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: کنترلرهای ترافیک هوایی محارم آسمان کشور هستند تا بتوانند با مدیریت بهینه خود شرایط ایمن را برای هدایت همه پروازها در آسمان کشور فراهم آورند.

الهی نیا حضور کنترلرهای پیشکسوت شرکت فرودگاه‌ها را در این مراسم مهم ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه پیشکسوتان این عرصه مهم شاگردانی را تربیت کرده‌اند که تاکنون به زیبایی توانسته‌اند در آسمان کشور نقش آفرینی کنند.

این متخصص عملیات هوانوردی کشور اظهارداشت: هر متخصص هوانوردی کشور با یک تجزیه و تحلیل می تواند متوجه اتفاقات در آسمان کشور می شود و این نتیجه تربیت کنترلرهای پیشکسوتی است که سال‌ها در این عرصه سخت و حساس کشور انجام وظیفه کرده‌اند.

معاون عملیات هوانوردی حضور دانشجویان صنعت هواپیمایی کشوری را در این مراسم به فال نیک گرفت و تاکید کرد: دانشجویانی که در این مراسم شرف حضور دارند، آینده سازان این حرفه حساس کشور هستند و باید طوری خود را آماده کنند که بتوانند به سهولت در این شغل انجام وظیفه کنند.