شناسهٔ خبر: 179388 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان هشدار داد

لرستان درگیر معضل ساخت و سازهای غیر مجاز

ببینید: آخرین روند اجرای پروژه های مسکونی طرح نهضت ملی در شهرک ۲۴۲۴ واحدی شهید سید جعفر خراسانی اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ساخت و ساز های غیر مجاز را از بزرگترین معضلات این استان برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی«لرستان»بهزاد شاکرمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان با تاکید بر اهمیت نظارت بر ساخت و سازها در استان؛اظهار کرد:ما در لرستان با معضلی بنام ساخت و سازهای غیر مجاز روبرو هستیم که برای مبارزه با این قانون گریزی باید یک همت و اتحاد درون استانی شکل بگیرد.

شاکرمی ادامه داد:ساخت و سازهای غیر مجاز به دو دسته تقسیم می شوند؛اول ساخت و سازهایی که بدون اخذ مجوزهای لازم و داشتن ناظر ساخته می شود دوم؛ساخت و سازهای دو نقشه ای و خارج از پروانه است.

وی به مشکلات عدیده در حوزه ساخت و سازها در محدوده شهرها اشاره و اضافه کرد:چون در سطح شهر خرم آباد با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم مردم به همین علت به سمت ساختن با سطح اشغال بیشتر و تراکم زیاد روی آورده اند.

شاکرمی در پایان با اشاره به اینکه با ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد قانونی و محکم صورت می گیرد؛خاطرنشان کرد:در کمیسیون ماده ۵ و کارگروه امور زیربنایی هیچ طرحی بدون استعلام و بررسی تآئید نمی شود و به راحتی از فیلتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل عبور نمی کند.